سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد دهقان در جمع خبرنگاران گفت: با مشارکت 2 سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی شهرستان پیرانشهر حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان افزایش یافت.

وی همچنین در ادامه افزود: شهرستان پیرانشهربا توجه به همجوار بودن با مرز و گمرک تمرچین، یکی از سرمایه گذار پذیرترین شهرستان های جنوب استان می باشد که سرمایه گذاران خارجی راغب به سرمایه گذاری در این شهرستان می باشند.

دهقان عنوان کرد: یک شرکت تولید کننده انواع آبگرمکن های برقی با 80درصد سرمایه گذاری خارجی در حال فعالیت و تولید است  که تمام محصولات تولیدی این واحد تولیدی به بازار های هدف خارج از کشور صادر می شود.

وی بیان کرد: واحد تولیدی انواع آبگرمکن با حجم سرماه گذاری خارجی بالغ بر 500 هزار دلار وبا ایجاد اشتغال مستقیم برای 15 نفر و با تولید سالانه 20 هزار دستگاه در شهرک صنعتی پیرانشهر فعال است.

دهقان افزود: واحد تولیدی انواع شلنگ نخ دار از pvc نیز با 6 خط تولید و با ظرفیت تولید 800تن در سال وبا صادرات تولیدات خود به محوریت اقلیم کردستان عراق و دیگرکشورهای همسایه یکی از واحد های موفق شهرستان پیرانشهر است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی بیان کرد: واحد تولیدی انواع شلنگ با 50 درصد سرمایه گذاری خارجی به مبلغ 35 هزار میلیون ریال وبا ایجاد اشتغال مستقیم برای 20 نفر در این شهرستان فعال است.

دهقان همچنین در ادامه اظهارکرد: تولیدات واحدهای دارای سرمایه گذاری خارجی، با تکنولوژی نو و بیشتر صادرات محور می باشند و در بازارهای هدف توان رقابت با رقبای خارجی هستند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از واحد های صنعتی استان گفت: این واحد ها قابلیت توسعه و رشد را دارند و با توسعه واحدهای صنعتی بخصوص در شهرستان های نزدیک مرز ایجاد زمینه های اشتغالزایی در این مناطق ممکن خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.