معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص های اقتصادی استان رو به رشد است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید رضا حسینی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با قدردانی از همراهی و همکاری بانک های عامل استان، با بیان اینکه خوشبختانه شاخص های اشتغال استان نشان می دهد روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص های اقتصادی استان رو به رشد است با اشاره به اینکه با ایجاد واحد های جدید و احیای واحد های مشکل دار، نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است،  ادامه داد: در استان نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 4.2 درصد کاهش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه شاخص های اقتصادی استان تا پایان سال و سال آینده روند رو به رشدی خواهد داشت گفت: ساختار های اقتصادی استان بر اساس ساختارهای بومی در حال شکل گیری است و این مسئله می تواند به روند رو به رشد برنامه های اقتصادی استان کمک کند.

وی همچنین با اشاره به روند رو به رشد صادرات استان نیز گفت: با وجود شرایط ویژه اقتصادی کشور، در سال گذشته میزان صادرات استان 167 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است و این روند از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ادامه دارد.

حسینی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری استان در مهر ماه امسال گفت: در این همایش 59 پروژه تملیکی بانک های استان نیز برای جذب سرمایه گذار و احیای این پروژه های معرفی می شوند.

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: در این همایش کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان عرضه خواهد شد و برای استفاده سرمایه گذاران خارجی در کشور های مختلف،  این کتاب به تمام سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.