به گزارش ایرنا، رضا نقی زاده روز شنبه در نشست کارگروه استانی اشتغال و سرمایه گذاری خوی افزود: مجموع تسهیلات ابلاغی اشتغال پایدار روستایی استان یکهزار و 980 میلیارد ریال بوده که تاکنون یکهزار و 730 میلیارد ریال جذب و توزیع شده است.
وی در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش بیان کرد: در مدت اجرای طرح های مصوب، بیش از سه هزار و 600 نفر در استان صاحب شغل شده است.
وی اضافه کرد: 250 میلیارد ریال از این تسهیلات نیز به زودی جذب و توزیع می شود.
فرماندار خوی نیز در این جلسه گفت: عملکرد شهرستان در جذب اعتبارت اشتغال خوب است و در زمان باقی مانده تمام تلاش خود را برای جذب باقی اعتبارات انجام خواهیم داد.
سیدمحمد عابدی به برخی مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال پرداخت و ادامه داد: اتمام ابلاغ پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل در حوزه اشتغال فراگیر، تعیین نشدن سهمیه اعتباری برای بانک های عامل و مشکل باز پرداخت سرمایه در گردش برخی از طرح ها از جمله این مشکلات است.
سرپرست اداره کل بازرسی, مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: واحدهای فعالی مانند نساجی خوی که مورد بازدید هم قرار گرفت می توانند نقش موثری در افزایش اشتغالزایی داشته باشند.
ابراهیم صفری افزود: در صورتی که تسهیلات اشتغال روستایی در بخش های دیگر جز تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد، باعث تورم می شود و باید نهادهای ناظر بر این موضوع نظارت کافی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی از پاییز سال گذشته در کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ سهم آذربایجان غربی از این تسهیلات چهار هزار و 800 میلیارد ریال برآورد شده بود.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.