مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد روز شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه این شهرستان گفت: این طرح با ۲۳ میلیارد ریال هزینه احداث شده که ۲۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی و سه میلیارد ریال آن نیز از طرف صندوق کارآفرینی امید و از محل صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

کامران کریمی‌آذر ادامه داد: شن و ماسه این کارگاه تولیدی از نوع آتش‌نشانی درجه یک است که برای اولین بار در سطح شهرستان تولید می‌شود.

وی ظرفیت سالانه این واحد را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در این واحد ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۳ نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رییس صنعت، معدن و تجارت مهاباد نیز گفت: کارگاه تولیدی مایع شوینده با ظرفیت روزانه هزار لیتر و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

صادق قادری اظهار داشت: کارگاه تولیدی مبلمان نیز با ۵۰ میلیارد ریال هزینه در فضایی به مساحتی پنج هزار مترمربع احداث شده و برای ۵۰ نفر اشتغال‌ مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: این کارگاه تولیدی قادر است سالانه بیش از سه هزار دست انواع مبل تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور کند.

وی افزود: ۶ طرح تولیدی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال، شامل یک معدن و پنج واحد صنعتی در طول این هفته با حضور مسوولان به بهره‌برداری می‌رسد که در میان سایر حوزه‌ها، بیشترین اعتبار به بخش صمت اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵ طرح تولیدی و صنعتی با یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در حال احداث است که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای ۵۴۰ نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.   

بخشدار بخش مرکزی مهاباد هم حاشیه افتتاح طرح آسفالت روستای «خاتون‌باغ» گفت: این طرح شامل آسفالت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر این روستا را شامل می‌شود که با بیش از سه میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و بیش از ۲ هزار نفر از ساکنان این روستا از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سلیمان پاکزاد اظهار داشت: آسفالت معابر هشت روستای دیگر در بخش مرکزی مهاباد در طول هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع شامل ۸۵ هزار مترمربع معابر روستایی است.

به مناسبت هفته دولت ۳۵ طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار ۸۷۴ میلیارد ریال در مهاباد افتتاح می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر» ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.