حجت بی‌درفش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین دوره این مسابقات که به میزبانی ارومیه برگزار شد، بازیکنان ایرانی موفق شدند تمام مدال‌های طلا را در اوزان مختلف بر گردن بیاویزند.

وی که مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم این مسابقات را کسب کرد، بیان کرد: حریفان قدرتمندی در این دوره از رقابت ها حضور داشتند ولی تیم ایران با اقتدار مقام قهرمانی را نصیب خود کرد.

وی ادامه داد: رشته رزمی «بودو» از سال گذشته با تشکیل گروه مستقل و با مجوز رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و امسال شاهد برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور و اوراسیایی در شهر ارومیه هستیم که این امر نقطه عطفی در رشد و گسترش این رشته در ایران است.

حجت بی‌درفش متولد سال ۱۳۷۰ شهرستان سلماس است و از ۱۰ سالگی در رشته‌های رزمی کیک‌بوکسنیگ، موی‌تای، ووی‌نام و بودو فعالیت دارد، این قهرمان ملی‌پوش علاوه بر داشتن ده‌ها عنوان قهرمانی ایران و مسابقات بین‌المللی، مدال طلای جام صلح و دوستی ۲۰۱۴ و مدال طلای جام‌ستارگان ۲۰۱۵ تهران را در کارنامه دارد.

نخستین دوره مسابقات «بودو» اوراسیایی با حضور رزمی‌کاران از کشورهای سوئد، پاکستان، افغانستان،  ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، عراق،  روسیه و ایران حضور به مدت ۲ روز /۲۴ و ۲۵ مرداد ماه/ در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه برگزار شد.

تیم منتخب ایران با کسب ۳۰ مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد، افغانستان با یک طلا، چهار نقره و ۲ برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و جمهوری آذربایجان با یک طلا،  یک نقره و ۲ برنز به مقام سومی رسید.

در این مسابقات ۱۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در رشته‌های فول‌کنتاک، کیوان‌رولز و سلاح‌های نمایشی مبارزات خود را به نمایش گذاشتند.

۲۰۹۳/۷۱۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.