شهریار نوبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها در 2 بخش مردان و زنان در سالن شهید کلاهدوز مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه تیم فلوره آذربایجان غربی با چهار ورزشکار عازم این رقابت ها شده بود، بیان کرد: در بخش مردان، هادی رضوی‌ نیا در جریان این رقابت ها با پیروزی مقابل تمامی حریفان موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد.
وی ادامه داد: در بخش بانوان الهه قهرمانی شمشیرباز با سابقه استان و کشور در دیدار فینال با قبول شکست مقابل سروناز مرتضوی از تهران، عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را به خود اختصاص داد.
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هانیه خوشخواهی شمشیرباز مستعد و نونهال ارومیه ای با وجود سن کم موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز این مسابقات شد و به عنوان پدیده مسابقات لقب گرفت.
به گزارش ایرنا، هادی رضوی نیا با 18 سال سن، دارنده مقام سوم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند است و با تلاش و پشتکار از چهار سال قبل به عضویت تیم ملی در آمده است.
الهه قهرمانی متولد سال 1374 در شهر ارومیه است؛ کسب مدال نقره انفرادی و طلای تیمی 2011 بین المللی گرجستان، مقام ششم مسابقات آسیایی نوجوانان 2012 اندونزی، مقام سوم 2015 آسیایی امارات، شرکت در مسابقات جهانی 2012 روسیه و آسیایی سنگاپور را در کارنامه ورزشی خود دارد.
هانیه خوشخواهی با 14 سال یکی از پدیده های نوظهور شمشیربازی آذربایجان غربی و کشور است؛
وی طی سال 1393 در مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 10 سال ایران با قاطعیت تمامی رقیبان خود را از پیش رو برداشت و موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شده بود.
این ورزشکار ملی پوش حضور در رقابت های جایزه بزرگ و کاپ جهانی 2017 ترکیه و صعود تا مرحله یک هشتم نهایی و کسب مقام نخست کشور در مسابقات قهرمانی زیر 10، 12 و 14 سال ایران را در کارنامه خود دارد.
هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد و فعالیت خود را از سال 1382 در استان آغاز کرد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.