لقمان خسروپور عصر روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اعضای سازمان‌های مردم نهاد بوکان که به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: همکاری این نهادها با دولت، می‌تواند زمینه‌های مناسب را برای پیشرفت و اعتلای جامعه فراهم سازد و این سازمان‌ها بازوی دولت در خدمت‌رسانی به مردم و جامعه هستند و دولت نیز در حد توان از آنان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته فعالیت بیشتر سمن‌ها در شهرستان بوکان بیشتر در حوزه امور خیریه بود اما در این دولت سمن‌های جدید در حوزه‌های مؤثر دیگری مثل سلامت، بهداشت و درمان، مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی شروع به فعالیت کردند. 

خسروپور با بیان اینکه هرچه تعداد و تنوع سازمان‌های مردم نهاد بیشتر و در عین حال کارآمدتر باشد، آن جامعه توسعه یافته‌تر خواهد بود، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد یکی از ارکان دستیابی به توسعه پایدار هستند و دولت در شرایط کنونی باید بیش از گذشته به سازمان‌های مردم نهاد باسابقه و خوش‌نام اعتماد کرده و شرایط را برای فعالیت بیشتر این سازمان‌ها مهیا کند. 

وی به اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: هر یک از اعضای انجمن‌های مردم نهاد شهرستان می‌توانند عضو کارگروه‌های مختلف سطح شهرستان بوکان باشند و پیشنهادهای خود را در این جلسات در راستای رفع مشکلات مردم مطرح کنند. 

سرپرست فرماندار بوکان بر مطالبه‌گری انجمن‌های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: هرچه حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماع فعال‌تر باشد، مطالبه‌ها بهتر قابل پیگیری خواهد بود و جامعه و حوزه مدنی نیز مستحکم‌تر و با نشاط‌تر خواهد شد.

در این جلسه به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی از خدمات و تلاش‌های ۳۱ نفر از مدیران انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی بوکان تجلیل شد.

در حال حاضر ۳۱ انجمن و سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، محیط زیست و خیریه فعال است و بیش از ۳۲۰ نفر در این سمن‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

۷۵۱۰/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.