به گزارش ایرنا، کمال اکبری معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور عصر پنجشنبه در آئین پنجاه و هشتمین کنگره علمی فرهنگی ورزشی کانگ فوتوا ۲۱ که در پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج  برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که بسیاری از ابن سازمان ها مانند کانگ فوتوا دارای بیش از ۲۰۰ شعبه درسراسر کشور هستند.

این سازمان ها به دنبال مردمی کردن فعالیت های خود بوده و در حوزه هایی مانند مداخلات اجتماعی، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید و نشاط اجتماعی فعالیت می کنند.

اکبری  ادمه داد: مهم ترین برنامه مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد است که به همین منظور در دولت تدبیر و امید توسعه کمی سازمان های مردم نهاد صد درصد افزایش داشته است.

همچنین توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد از طریق آموزش، توانمند سازی، نظارت کیفی و رتبه بندی از برنامه های  معاونت مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور  است.

اکبری با بیان اینکه در برخی از استان ها اعتبارات حوزه اجتماعی از طریق سازمان های مردم نهاد تامین می شود خاطر نشان کرد: بیشترین فعالیت این سازمان ها در حوزه اجتماعی است که به همین منظور طی سه سال اخیر سازمان های مردم نهاد بسیاری در این حوزه تشکیل شده اند.

فعالیت یک هزار سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست  کشور 

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه حدود یک هزار سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت دارند خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه هایی از جمله بهداشت و درمان و حمایت از بیماران خاص نیز سازمان های مردم نهاد زیادی در حال فعالیت هستند.

وی  به موضوع کودکان کار و خیابان و زباله گرد اشاره و عنوان کرد: ساماندهی این کودکان در اولویت است و  برنامه های برای کودکان زباله در نظر گرفته شده است.

بیش از ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه هستند

اکبری  گفت: بیش از ۸۰ درصد کودکانی که در خیابان تحت عنوان تکدی  یا کار فعالیت می کنند از اتباع بیگانه هستند و تعدادی نیز در این میان به دلیل اهداف سودجویانه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد :  در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی توسط  رسانه ها داریم چرا که در برخی موارد انتقال بیماری از طریق کودکان کار انجام می شود.

فعالیت ۷۰ سازمان مردم نهاد بین المللی و انجمن دوستی در کشور

به گفته اکبری ۷۰ سازمان مردم بین المللی و برقرار کننده دوستی میان ایران با کشورهای  خاص  در کشور فعال هستند.

همچنین ۴۰۰ انجمن مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده کشور فعالیت می کنند.

در حوزه فرهنگی و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، پاسداشت شهدا، موکب و بازسازی عتبات عالیات نیز انجمن های مردم نهاد فعال زیادی داریم.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.