به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد ضمن اشاره به جایگاه سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف و امور اجتماعی و فرهنگی، بر به کارگیری ظرفیت سمن ها توسط دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.
وی افزود: لزوم حمایت از سازمان های مردم نهاد در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست، اما نظارت بر آنها و عملکردشان نیز از ضرورت های مهم در دبیرخانه هیات نظارت استان و دستگاه های مرتبط با آنها به شمار می رود.
استاندار قزوین بر رعایت تمامی شروط مربوط به تاسیس موسسات خیریه تاکید کرد و یادآور شد: از لوازم ایجاد یک موسسه خیریه این است که موسسین آن از افراد متمکن و شناخته شده باشند که هم مردم به آنها اطمینان کنند و هم از آورده خود به جامعه خیر برسانند.
در ادامه این نشست، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد قزوین نیز ضمن اشاره به وضعیت آماری سازمان های مردم نهاد در قبل و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، یکی از مشکلات سازمان های مردم نهاد را در تاسیس و تمدید مجوز، روند طولانی ثبت شرکت عنوان کرد.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد قزوین با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید قصد دارد بستر لازم برای صدور مجوز سمن ها را در کوتا هترین زمان فراهم کند،افزود: سمن ها بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند که باید تقویت شوند.
در این نشست پس از بحث و بررسی پرونده های رسیده متقاضیان تاسیس و تمدید و ایجاد دفتر نمایندگی سازمانهای مردم نهاد (سمن) با صدور مجوز هفت سازمان مردم نهاد به شرح زیر موافقت شد:
* موسسه سفیران سلامت روان با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی
* انجمن فرهنگی تاریخی عالی قاپو با موضوع پاسداشت میراث فرهنگی و گردشگری
* موسسه پیشروان سلامت شخصیت با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی
* انجمن توسعه پایدار توریسم راژیا با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری
* انجمن نوین پوش آسین با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
* تمدید موسسه رزمی کاران حافظ طبیعت با موضوع حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی
* ایجاد دفتر نمایندگی انجمن جامعه ایمن با موضوع مدیریت بهداشت و ایمنی
براساس آخرین آمار ارایه شده استان قزوین دارای 54 سازمان مردم نهاد دارای مجوز است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.