محمد آبی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی امید بوکس به مدت ۲ روز در سالن شهید همت تهران در حال برگزاری بوده و ابراهیم‌حسنه در وزن ۸۱ کیلوگرم یکی از بوکسورهای آینده‌دار شهر پیرانشهر است که به عنوان نماینده آذربایجان‌غربی در این اردوی ۲ روزه شرکت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون مسابقات انتخابی تیم ملی امید در ۱۰ وزن برگزار می‌شود و نفراتی که نظر کادر فنی را جلب کنند، به اردوی آماده‌سازی که از فردا،  ۱۸ مرداد ماه در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی گفت: بوکسورهای امید کشورمان از هم اکنون خود را برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا که آذرماه امسال در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، آماده می‌کنند.

آبی افزود: بنا به اعلام فدراسیون کوروش ملایی سفیددشتی سرمربی، مهرداد احمدزاده، مسعود طاهری، جمال صنعتی و نادر نادری‌زاده مربی و دکتر خودکاران مربی بدنساز، کادر فنی تیم ملی بوکس امید را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: همچنین در حال‌ حاضر محمد عزیزی و سیدمحمد مام‌محمودی از بوکان، مهدی ماکویی از ارومیه، حسین دانشور از نقده و شهرام راژ از شاهین‌دژ در اردوی تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان حضور دارند.

استان آذربایجان‌غربی سابقه درخشان و طولانی در رشته بوکس دارد به طوری که «حسین مادردوست» پیشکسوت بوکس ارومیه سابقه حضور در بازی‌های آسیایی ۱۳۵۴ تهران را در کارنامه دارد.

طی سال گذشته نیز «سیامک قربانی» از ارومیه، «عبدالله پرتنی» از مهاباد و «عرفان مام‌خسروی» و «سیدمحمد مام‌محمودی» ۲ بوکسور اهل شهرستان بوکان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ نیز بوکسورهایی مانند هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی، محمد عزیزی، سیامک قربانی، عبدالله پرتنی و عرفان مام‌خسروی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.