مرتضی نظری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی تیم بوکس امید ایران از روز ۱۵ مرداد در سالن بوکس شهید همت ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز می شود و بوکسورهای دعوت شده حاضر طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد رقابت های انتخابی خود را برگزار می کنند تا نفرات برتر مشخص شوند.

وی بیان کرد: دانشور و ماکویی به همراه ۴۲ بوکسور رده سنی امید در این اردو حضور دارند و نفرات برتر با نظر کادر فنی تیم امید راهی اردوی بعدی در شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری خواهند شد.

وی ادامه داد: در این اردو بوکسورهایی از تهران، توابع تهران، مازندران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، فارس، خراسان شمالی، اردبیل، گلستان، کرمانشاه، بوشهر، اصفهان، گیلان، همدان، کردستان، البرز و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

رییس هیات بوکس آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون، کوروش ملایی سفیددشتی سرمربی و جمال صنعتی، نادر نادری‌زاده، مهرداد احمدزاده و مسعود طاهری مربیان حاضر در این اردو هستند.

نظری افزود: ماکویی ۲۲ سال سن دارد و از هشت سالگی  در ارومیه به همراه برادرش هادی ماکویی فعالیت در رشته بوکس را زیر نظر طاهر جباری (قهرمان بوکس آسیا) آغاز کرده و یک دوره به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان نیز انتخاب شده است.

وی گفت: دانشور اهل شهرستان نقده و با وجود سن کمی که دارد عضو تیم ملی بزرگسالان است و  اسفند سال گذشته با برتری مقابل تمامی حریفان، مدال طلای تورنمنت بین المللی جام مکران در استان سیستان و بلوچستان را بر گردن آویخت و چند ماه پیش در رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشت.  

نظری ادامه داد: هم اکنون نیز تیم منتخب جوانان استان با ترکیب ۶ بازیکن، ۲ مربی و سه داور در کرمانشاه محل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

حسین مادر دوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.