رقیه حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله‌ها شامل چوب‌های صنوبر و چوب جنگلی بودند که از ۲ کامیون باری که در مسیر شاهین‌دژ به تکاب در حال تردد بودند توسط یگان منابع طبیعی این شهرستان کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: چوب‌های صنوبر این محموله به علت اینکه برداشت و حمل آن در استان بلامانع است به صاحبان آن تحویل داده شد ولی سایر چوب‌های جنگلی آن توقیف شد.

وی اظهار داشت: در این زمینه خودروها توقیف شده و پرونده این تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین‌دژ بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ تن انواع چوب قاچاق که به صورت غیرمجاز دپو و در سطح این شهرستان در حال جابجایی بود توقیف شده است. 

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد طبق قانون مجازات می‌شود.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نیز با صدور اطلاعیه‌هایی از مردم، طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواسته است برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود مبنی بر تخریب، تصرف، قطع غیرمجاز چوب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. 

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

۹۹۰۳/۳۰۲۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.