فرمانده یگان حفاظت  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از 983هکتار از اراضی ملی این استان رفع تصرف شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی در سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی خود توانسته‌اند، 983 هکتار از اراضی تصرفی را از دست متخلفان و متصرفان خارج کنند که در این راستا بعد از صدور احکام قضایی لازم بلافاصله اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاه های اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی انجام می شود.
وی افزود: تماس مردمی با شماره تلفن ۱۵۰۴امداد مرتع و جنگل اداره کل منابع طبیعی استان و ارسال پیام کوتاه به این سامانه در هشت ماهه سال جاری تا کنون به تعداد 2422 مورد بوده است.
سرهنگ ابراهیم پور بابیان اینکه طی ۸ ماهه سال جاری 77 مورد اطفای حریق از عرصه های ملی انجام شده است ،اظهار کرد: در سطح 263 هکتار از مراتع و 15 هکتار از جنگلهای استان اتش سوزی رخ داده است که تمامی آتش سوزیهای گزارش شده غیر عمدی و در اثر سهل انگاری مردم و گردشگران در طبیعت بخصوص در ایام تعطیل و روزهای جمعه بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه درسالجاری 976 فقره پرونده چرای غیرمجاز دراستان صادرشده است، تصریح کرد: دراین راستا 235 نفر از متخلفین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.
وی گفت:  908فقره پرونده تخریب و تصرف دراستان طی 8 ماهه سال جاری  تشکیل شده است.
سرهنگ ابراهیم پور بااشاره به اجرای 672 فقره احکام  صادره قضایی طی سال جاری دراستان گفت: به تعداد 303 مورد از تخریب و تصرف در اراضی ملی در راستای اجرای قانون تبصره یک ماده ۵۵ جلوگیری شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از آنجایی که جنگل و مرتع اهمیت زیادی در حیات بشر دارد، پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان به خصوص در مناطق زاگرسی و رویش جنگلی با هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی در سریع ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و چرای غیرمجاز دام موضوع را به شماره تلفن 1504 یا سامانه پیام کوتاه 100000001504 گزارش دهند.
ابراهیم پور گفت: این شماره تلفن و سامانه پیام کوتاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.