سرهنگ بهرام رسولی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این فرد مدعی است که آتش سوزی سهوی رخ داده است با این وجود پرونده قضایی برای او تشکیل شده و برای تعیین علت آتش سوزی تحویل مرجع قضایی شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 فقره آتش سوزی در مراتع این استان رخ داده است که به 16.2 هکتار از اراضی ملی آسیب وارد کرد.
سرهنگ رسولی ادامه داد: شهرستان های کبودرآهنگ، رزن، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بیشترین سهم را در آتش سوزی مراتع داشته اند.
وی یادآوری کرد: هفت فقره آتش سوزی به وسعت 11.5 هکتار سال گذشته در این مدت زمان رخ داد که این آمار در سال جاری افزایش داشته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان گفت: با توجه به عواملی نظیر افزایش نزولات جوی در بهار امسال، رشد پوشش گیاهی و خشک شدن آنها با ورود به فصل تابستان، متصور است که این موضوع احتمال افزایش گستره آتش سوزی را به دنبال دارد.
سرهنگ رسولی افزود: تمامی نیروهای منابع طبیعی در شهرستان ها آماده مهار حریق هستند با این وجود در شهرستان های بحرانی از توان بخش خصوصی نیز استفاده شده است.
وی توصیه کرد: مسافران، کوهنوردان، گردشگران و دیگر افرادی که در عرصه منابع طبیعی حضور می یابند از افروختن آتش در طبیعت پرهیز کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی همدان اضافه کرد: در صورت افروختن آتش نیز هنگام ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ رسولی ادامه داد: سامانه 1504 برای برقراری ارتباط با منابع طبیعی پیش بینی شده و از همه افراد انتظار می رود در صورت مشاهده دود یا زبانه های آتش موضوع را به سرعت از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
387 هکتار از مراتع این استان سال 95 طعمه آتش شد و این آمار در سال گذشته سیر نزولی داشته و به 71 هکتار رسید.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.