حسین زرطلب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از رقابت ها بیش از ۴۰ بازیکن نوجوان زیر ۱۴ سال دختر و پسر از سه کشور ایران، هند و سوریه با برگزاری بیش از ۱۰۰ دیدار با یکدیگر رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات به میزبانی استان البرز برگزار شد، بیان کرد: در بخش انفرادی دختران رومینا زینالی با غلبه بر ماندگار فرزامی در دیدار فینال بر سکوی قهرمانی جای گرفت و مهرانه ظهوریان به مقام سوم رسید.

وی ادامه داد: در بخش مسابقات ۲ نفره نیز زوج  «زینالی و فرامرزی» با غلبه بر تیم «مهرانی و سلیمانی‌پور» دومین مدال طلای رقابت‌های تور تنیس آسیا را بر گردن آویختند.

دبیر هیات تنیس آذربایجان غربی گفت: مسابقات تور تنیس آسیا در رده سنی زیر ۱۴ سال از پنجم تا یازدهم مرداد ماه جاری در دهکده ورزشی چهارباغ استان البرز برگزار شد.

رومینا زینالی متولد سال ۱۳۸۴ در ارومیه است و در ۶ سالگی به تنیس روی آورد و استعداد و توانایی خود را در سال ۱۳۹۴ که ۱۰ ساله بود، در این رشته ورزشی به رخ همگان کشید و در یزد مقام نایب قهرمانی کشور را از آن خود کرد.  

این دختر نوجوان ارومیه‌ای، پس از کسب مدال نقره کشوری در سال ۱۳۹۴ در یزد، در سال ۱۳۹۵ در ساری در رده سنی زیر ۱۶ سال مقام سوم انفرادی کشور را به دست آورد و در سال ۱۳۹۶ در یک مسابقه کشوری ۲ عنوان قهرمانی کسب کرد و طبق جدول رده بندی فدراسیون تنیس ایران در گروه سنی زیر ۱۲ سال دختران با ۸۸۵ امتیاز در رده نخست کشور قرار گرفت.

رومینا زینالی اسفند سال گذشته به همراه نیلی عطفی از تهران به عنوان ۲ بازیکن اصلی به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و بر اساس اعلام فدراسیون تنیس کشور این ۲ بازیکن برای شرکت در مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی غرب آسیا بحرین و رقابت های بین المللی سری لانکا آماده خواهند شد.

این دختر تنیسور آذر سال گذشته نیز با قرار گرفتن در جمع ۲ تنیسور برتر زیر ۱۳ سال دختران کشور به همراه درسا چراغی به مسابقات ۲۰۱۸ قهرمانی غرب آسیا اعزام و موفق به کسب چهار مدال در بخش انفرادی و ۲ نفره شد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.