مسوول برگزاری مسابقات فوتبال آشوریان جهان موسوم به «جام تموز» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیدار فینال این دوره از مسابقات تیم «آشور ب» ارومیه با نتیجه سه بر یک «نوهادرا» عراق را از پیش رو برداشت و جام قهرمانی را نصیب خود کرد. 
«اسرهادون بت یاوری» بیان کرد: برای تیم «آشور ب» در دیدار فینال «سرگیز بابایی» یک گل و «زایا سرگیز زاده» ۲ گل به ثمر رساندند. 
وی ادامه داد: «زایا سرگیززاده» از تیم «آشور ب» و «رامسین یوخنه» از تیم «نوهادرا» عراق هر کدام با به ثمر رساندن ۶ گل آقایان گل این مسابقات شناخته شدند. 
وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم مسوولان برگزارکننده، تیم‌های «آشور الف» ارومیه و «ستاره آشور» تهران مقام سوم مشترک این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات هفت تیم حضور داشتند که به صورت ۲ حذفی طی سه روز رقابت‌های خود را برگزار کردند. 
نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان از عصر روز سه‌شنبه،/ ۹ مردادماه/ با حضور ۲۰۰ ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران در ارومیه آغاز شد و امروز /جمعه/ با برگزاری دیدارهای پایانی در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

این جشنواره در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از هفت تا ۱۱ مرداد ماه جاری برگزار شد.  
رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، شطرنج، تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار شد.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و در بین آنان به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت مطرح است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می‌رسند.

۷۱۵۶/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.