نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان از عصر روز گذشته /سه‌شنبه/ با حضور ۲۰۰ ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران در ارومیه آغاز شد و در رقابت‌های فوتبال این جشنواره هفت تیم به مصاف هم رفتند که در نخستین دیدارها تیم دیانا عراق با نتیجه ۲ بر یک آشور «ارومیه ج» را شکست داد، «لوهادرا» عراق در ضربه‌های پنالتی تیم «آشور ب» ارومیه را پشت سر گذاشت، «آشور الف» ارومیه با سه گل در برابر تک گل ستاره آشور به برتری رسید و «عنکاوا» عراق استراحت داشت؛ رقابت‌های فوتبال بدون دیدارهای مقدماتی و به صورت حذفی برگزار می‌شود.

در رشته والیبال ۶ تیم حضور دارند که در نخستین شب این مسابقات ۲ دیدار برگزار شد و طی آن تیم «شامیرام ارومیه» ۲ بر یک «آشور نبونید» را شکست داد، جوانان ستاره آشور ارومیه با همین نتیجه عقاب آشور را پشت سر گذاشت و تیم‌های آشور عراق و منتخب ارومیه نیز امشب به مصاف هم می‌روند.

در رشته بسکتبال پنج تیم از ارومیه و یک تیم از عراق در بخش زنان و مردان حضور دارند؛ در نخستین دیدار این رشته تیم «آشور الف» ارومیه ۵۸ بر ۵۳ عراق را شکست داد و تیم «آشور ب» با نتیجه ۵۹ بر ۲۷ «آشور ج» را مغلوب کرد، جدال تیم‌های دختران نوجوانان و جوانان آشور ارومیه نیز امشب برگزار می‌شود.

رقابت‌های تنیس خاکی با حضور ۱۸ تنیسور در رده‌های سنی آزاد و کمتر از ۱۶ سال از صبح امروز چهارشنبه آغاز شد و مسابقات شنای بانوان، شطرنج و تنیس‌روی میز پس از ثبت نام نهایی از عصر امروز برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حضور ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۲۰ تیم ورزشی در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از هفت تا ۱۱ مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.  
رقابت‌های ورزشی نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان در هفت رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس‌روی میز، شطرنج، تنیس خاکی مردان و زنان و شنای بانوان برگزار می‌شود.

«تموز» چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.  

۷۱۵۶/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.