امیر حقوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مسابقات آسیایی اخیر در چین نیز اقتدار تیم ملی در آسیا به نمایش درآمد و تیم ایران با کسب 7 مدال طلا و 3 برنز پس از چین نایب قهرمان شد.
وی افزود: در وزن 102 کیلوگرم هم که خودم شرکت داشتم، به همراه «رضا بیرالوند» موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدیم و برای کشور افتخار کسب کردیم.
حقوقی گفت: مسابقات 2019 چین از جمله مسابقات گزینشی المپیک بود و با وجود هفت وزنه بردار از کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان و قرقیزستان با تفاوت اندک نسبت به نفر اول موفق به کسب مدال نقره شدم.
وی در خصوص سطح کیفی مسابقات وزنه برداری آسیا، بیان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان رشته وزنه برداری، مسابقات آسیایی چین کیفیت بالاتری از مسابقات قهرمانی اروپا داشته است.
عضو تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران گفت: تاکنون برای راهیابی به مسابقات المپیک در 2 مسابقه گزینشی قهرمانی 2018 جهان در ترکمنستان و قهرمانی 2019 آسیایی در چین شرکت کرده ام و تاکنون 1700 امتیاز اندوخته دارم؛ البته باید در چهار مسابقه دیگر گزینشی المپیک شرکت کنم.

** برای راهیابی به المپیک عزمم را جزم کرده ام
حقوقی گفت: برای مسابقات آسیایی در هفته 9 جلسه تمرین داشتمو در ادامه نیز برای راهیابی به المپیک برنامه دارم تا با تمرینات بیشتر امتیازات لازم را در مسابقات گزینشی کسب کنم.
وی افزود: برای شرکت در مسابقات 2020 المپیک عزمم را جزم کرده ام و اکنون نیز از وضعیت بدنی و روانی خوبی برخوردار هستم.
حقوقی ادامه داد: شهریور ماه امسال مسابقات جهانی پاتایای تایلند که گزینشی المپیک نیز است، برگزار می شود؛ بر این اساس تلاش می کنم مدال طلای این مسابقات را برای کشورم به ارمغان بیاورم.
وزنه بردار شایسته آذربایجان شرقی همچنین گفت: برای نخستین بار و در رشته وزنه برداری بزرگسالان موفق به کسب مدال در استان شدم.
حقوقی اضافه کرد: در تاریخ وزنه برداری بزرگسالان آذربایجان شرقی تاکنون ورزشکاری موفق به کسب مدال آسیایی نشده بود و مدال نقره مسابقات آسیایی چین اولین مدال از این نظر است.
وی ادامه داد: در کسب مدال آسیایی مربیانم آقایان سعید و نوید جابری نقش عمده ای را ایفا کردند و ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و امور جوانان استان نیز حمایت خوبی را داشتند که از آنها تقدیر می کنم.
وی همچنین گفت: در بازگشت از مسابقات آسیایی چین به تبریز مسوول یا خبرنگاری برای استقبال و تبریک نیامد که جای سوال دارد.
به گزارش ایرنا، تیم ملی وزنه برداری مردان ایران با کسب 7 مدال طلا، 7 نقره و 3 برنز و با 705 امتیاز بعد از چین، نایب قهرمان آسیا شد.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی مردان و زنان آسیا روزهای سوم تا هشتم اردیبهشت در شهر نینگبو چین برگزار شد، این مسابقات یکی از مراحل گزینشی بازی های المپیک بود.
امیرحقوقی مقام دوم و چهارم مسابقات باشگاه های آسیا و عنوان هفتم مسابقات جهانی 2018 ترکمنستان را در کارنامه خود دارد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.