رسول جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می شود ۲۸ هزار و ۶۱۱ تن محصول آلو در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۸۰ درصدی برخوردار است.

جلیلی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع سه هزار و ۳۶۶ هکتار بوده که  ۲ هزار و ۹۰۱هکتار آن بارور و ۴۶۵ هکتار آن غیر باور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه به مقدار یکهزار و ۵۸۰ هکتار با پیش بینی تولید  ۱۸ هزار و ۹۶۰ تن در سال جاری است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه های هسته دار اعم از انواع هلو، شلیل، آلبالو، آلو و سایر میوه هاست.

سیب درختی و انگور نیز جزو میوه های اصلی تولید شده در این استان هستند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.