سیدانور حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۵۰۰  هکتار به کاشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۶ هزار و ۳۰۰  هکتار به صورت دیم و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

وی ارقام کشت شده در این شهرستان را از انواع «سرداری»، «آذری» و «باران» در اراضی دیم و ارقام «میهن»، «پیشگام» و «حیدری» در اراضی آبی عنوان کرد.

وی گفت: در سال زراعی‌جاری در سطح هشت هزار و ۴۷ هکتار از گندم‌زارهای این شهرستان علیه علف‌های هرز نیز مبارزه شیمیایی انجام شده است که از این مقدار ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار در مزارع آبی و پنج هزار و ۶۵۱ هکتار در مزارع دیم بوده است.

وی با بیان اینکه یک مرکز کار خرید گندم کشاورزان را در اشنویه برعهده دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلو شده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه از کشاورزان خواست در سال زراعی‌جاری جهت تهیه بذور اصلاح شده موردنیاز خود به شرکت‌های مجوزدار بوجاری و فرآوری بذر مراجعه کنند.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۲ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، نقش اساسی در تغذیه انسان داشته و به تنهایی بیش از ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور را به خود اختصاص داده است.

در سال زراعی جاری ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گندم رفته است.

میزان تولید این محصول استراتژیک طی سال زراعی جاری در این استان مطلوب اعلام شده است به طوری که با توجه به بارندگی‌های مناسب، پیش بینی می‌شود گندم تولیدی در استان از ۵۵۰ هزار تن سال گذشته به بیش از ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد.

۹۸۷۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.