یک استاد دانشگاه گفت: غفلت از آموزه های دینی، ازدواج را برای جوانان سخت کرده است.

حجت الاسلام جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: متاسفانه  غفلت جوانان  از آموزه های دینی و قرآنی ازدواج آسان و زود هنگام  را برای جوانان سخت کرده است.

حجت الاسلام جعفر زاده با تاکید بر اینکه ریشه اصلی مشکل ازدواج جوانان مسائل فرهنگی است تصریح کرد: متاسفانه علت اصلی بسیاری از موانع موجود برسر راه ازدواج جوانان ناشی از جهل و نادانی در بین خانواده ها بوده که نمونه ان رواج چشم و هم چشمی است.

این مدرس جامعه شناسی دانشگاه یکی از راهکارهای ترغیب جوانان به ازدواج آسان و زود هنگام را برنامه ریزی و داشتن مدیریت کلان برای  تسهیل در ازدواج اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت و کسانی که در امر ازدواج جوانان مسئول هستند تاکنون برنامه جامع و عملیاتی برای رفع مشکلات ازدواج جوانان انجام نداده اند.

وی یادآورشد: چشم و هم چشمی، مشکل اشتغال، شرایط سخت دریافت تسهیلات ازدواج از بانک ها، هزینه های زیاد ازدواج و نبود یک برنامه و مدیریت کلان در جامعه در خصوص ازدواج جوانان از مشکلات فعلی ازدواج جوانان و بالارفتن سن ازدواج در کشور است.

حجت الاسلام جعفرزاده با تاکید بر اینکه تنها نشست و سخنرانی و اختصاص یک روز به نام روز ازدواج ، مشکل ازدواج جوانان را حل نمی کند اظهار کرد: باید در خصوص ازدواج آسان جوانان و شناساندن ارزش و معیار واقعی امر مقدس ازدواج در جامعه کارهای عملیاتی انجام شود.

وی در خصوص تاسیس انجمن های ازدواج آسان که در سال های اخیر در جامعه رواج یافته است نیز افزود: متاسفانه برخی از این انجمن ها به آموزه های دینی و شخصیت افراد توجه ندارند و اقداماتی انجام می دهند که بیشتر با آبروی جوانان بازی می کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه ازدواج به هنگام باعث سلامت اجتماعی در جامعه  شده و مانع بروز برخی آسیب هابی اجتماعی خواهد شد تصریح کرد: متاسفانه برخی برنامه های صدا وسیما و ماهواره باعث ترویج فرهنگ غرب  در جامعه شده و باعث می شود به مرور فرهنگ غرب برای جوانان به یک الگو تبدیل شده و آمار ازدواج را کاهش دهد.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.