سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: تیم ملی جوانان ایران شامگاه شنبه از ساعت ۲۰:۳۰ در منامه بحرین در دیدار فینال به مصاف ایتالیا رفت و با پیروزی سه بر ۲ برای نخستین بار جام طلایی این رقابت ها را بالای سر برد.  

وی بیان کرد: در این دیدار ایران ست‌های دوم و سوم و پنجم را با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۲ نصیب خود کرد و ست های اول و چهارم این بازی با نتایج ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا رقم خورد.

وی ادامه داد: بهروز عطایی در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، مرتضی شریفی، مهران فیض امام دوست، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

سرپرست دبیری هیات والیبال آذربایجان‌غربی گفت: شریفی دریافت کننده ارومیه پس از یلی و اسفندیار که موفق به کسب ۲۳ و ۲۱ امتیاز شدند توانست ۱۸ امتیاز  در این بازی به دست آورد.

خدایاری افزود:  امیرمحمد فلاحت‌خواه در پست پاسور، محمدرضا حضرت‌پور در پست لیبرو، امیرحسین توخته بازیکن سرعتی زن، مرتضی شریفی بازیکن قدرتی و بردیا سعادت در پست پشت خط‌زن، پنج والیبالیست ارومیه‌ای حاضر در رقابت‌های جوانان جهان هستند.

وی اضافه کرد: همچنین وحید صادقی به عنوان کمک مربی و امین علی‌اکبری به عنوان آنالیزور به عنوان ۲ نماینده ارومیه‌ای تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکنی هستند که «بهروز عطایی»  سرمربی تیم ملی جوانان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کرده بود.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار شد؛  ایران در ۱۹ دوره گذشته فقط یک بار در سال ۲۰۰۷ به جمع چهار تیم برتر راه یافته بود که در آن مسابقات نیز به مدال برنز رسید.

تیم نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۷ قهرمان مسابقات زیر ۱۹ سال جهان شده بود. بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی جوانان، همان ترکیب تیم نوجوانان ۲ سال قبل هستند که حالا یک قهرمانی جهان دیگر را به کارنامه خود اضافه کردند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.