امام جمعه سلماس گفت: فضای مجازی بهترین فرصت برای فرهنگ‌ سازی حجاب و عفاف محسوب می‌شود که انتظار میرود مورد توجه مسئولان قرار گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب و عفاف به بشر این امکان را می دهد تا در محیطی پاک و به دور از آلودگی در کنار یکدیگر به انجام فعالیت های اجتماعی بپردازد و جامعه را در راه رسیدن به سعادت و کمال یاری دهد .

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: عفاف و حجاب از ضروریات و نماد دین به شمار می رود و به همین خاطر مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفته است .

وی از عفاف و حجاب به عنوان یکی از شعائر الهی یاد کرد و گفت: عفاف و حجاب اختصاص به زن یا مرد ندارد بلکه لازم است تمام آحاد جامعه آن را مورد توجه خود قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: دشمنان در تلاشند عفاف و حجاب را از زنان ما بگیرند و وظیفه همگانی مردم و مسئولین است تا در راستای مقابله با این هدف شوم دشمنان دین،‌سیره و فرهنگ حجاب فاطمی را در سطح جامعه نشر دهند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور به پنج مورد از احکام شرعی در مورد وظایف زنان اشاره کرده است .

امام جمعه سلماس در خصوص اولین حکم از احکام شرعی زنان گفت: طبق آیه ۳۱ سوره نور پرهیز از چشم‌چرانی و نگاه به نامحرم اولین حکم شرعی زنان است کمااینکه این آیه هم به مردان و هم به زنان دستور می‌دهد که نگاه حرام به نامحرم نداشته باشید .

امام جمعه سلماس اظهارکرد   حکم دیگر از احکام شرعی زنان در آیه حجاب،  مربوط به حجاب زنان است و زن باید حجاب کامل داشته باشد، تعبیر قرآن این است که زنان روسری و مقنعه داشته باشند و در آیه ۵۹ سوره احزاب از حجاب تعبیر به «جلباب» شده است که جلباب لباس سرتاسری است که زن به سر خود می‌اندازد تا بدنش کامل پوشیده شود.

حجت الاسلام موسوی افزود :   حکم بعدی برای زنان در آیه حجاب، موارد استثنایی از حکم حجاب است یعنی زن در مواردی می‌تواند حجابش را رعایت نکند که این موارد شامل شوهر، پدر شوهر، پدر زن، برادر، برادرزاده‌ها، خواهرزاده‌ها و زنان مسلمان از موارد استثنای حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف یک نوع احترام کامل به حقوق اجتماعی مردم است و اگر بخواهیم در جامعه به گونه ای حرکت کنیم که فکر فردی را به خودمان مشغول نکنیم لازم است که پوششمان را درست کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.