معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این جلسه از برنامه تهیه طرح جامع فرهنگ سازی و ترویج داوری دعاوی در این استان خبر داد و یادآور شد: کمیته ای متشکل از افراد کارشناس و آگاه به این مسائل، در تهیه این طرح مشارکت می کنند. ‎

به گزارش ایلنا از ساری،احمد حسین زادگان، در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، با اشاره به این که داوری یکی از مهمترین راهکارهای سرعت بخشیدن به حل و فصل اختلافات حقوقی افراد، ایجاد نظم عمومی، حقوقی و کاهش بار محاکم قضایی است و کم کردن مراجعات مردم به محاکم قضایی و کاهش پرونده های دعاوی حقوقی در این محاکم؛ شاخص موثر و مطلوبی است، یادآور شد: در این طرح سعی می شود تا راهکارهای لازم و موثر برای شناساندن داوری برای حل مسائل و مشکلات اتخاذ شود تا این مبحث در میان مردم جا انداخته و از این ظرفیت بدرستی استفاده شود.

وی اظهار داشت: آگاهی به موضوع داوری در دعاوی بویژه دعاوی خانوادگی می تواند در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی موثر باشد. 

حسین زادگان با بیان این که توفیق ما در فرآیند برون سپاری امور این حوزه، افزایش مشارکت مردم و حصول نتایج موثر نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه شدن نقش این نهاد مدنی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تحقق فرهنگ سازی در گرو اطلاع رسانی جامع و همه جانبه است و باید مزیت های این طرح را به جامعه مخاطب ارایه دهیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، بر بهره گیری مطلوب از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ها و رسانه ملی برای آگاهی رسانی و تبیین نقش محاکم داوری برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: از ظرفیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی، اصناف، حوزه های اجتماعی دستگاه ها و نهادها، شوراهای فرادستی و دهیاری ها و شوراهای شهر و روستا استفاده شود.

سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت استان مازندران این ظرفیت و پتانسیل را دارند که از نقش آنها برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی بهره برد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، افزود: با آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی به زنان می توان از این ظرفیت برای جلوگیری از وقوع آسیب ها استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از زنان جامعه مان در نوع برخورد با مسائل، آگاهی های لازم را ندارند و به نوعی در حالت بلا تکلیفی قرار دارند و نمی توانند تصمیمات درست اتخاذ بکنند.

مدیرکل امور بانوان مازندران، یادآور شد: وجود و حضور موسسات داوری و فعالیت افراد مطلع در این موسسات می تواند در گره گشایی از بسیاری مسائل مبتلا به جامعه کمک کار باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.