معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سن اعتیاد در استان کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مصطفوی در همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن اداره برق برگزار شد افزود: متوسط سن اعتیاد در استان ۲۳ سال و یک ماه است که یک ماه نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.
مصطفوی باتاکید به اینکه معضل اعتیاد یک آسیب همگانی وجهانی است تصریح کرد: قبل و بعد از انقلاب اقدامات اساسی برای مبارزه با موادمخدر صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با موادمخدر در دنیا است.
معاون استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه از دهه۷۰تاکنون مبارزه با گسترش مواد مخدر، پیشگیری ودرمان دراولویت برنامه های نیروی انتظامی کشور است خاطرنشان کرد: متاسفانه هم مرزی کشور با افغانستان که تولید کننده اصلی تریاک جهان است وهمچنین وجود گروهک های واشرار مسلح درترکیه ، حاشینه نشینی درداخل کشور وبیکاری مانع از این شده که اقدامات پیشگیرانه به چشم بیاید.
وی گفت: نیروهای امنیتی وانتظامی استان در راه حفظ و صیانت از کشور ومبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند.
مصطفوی باتاکید بر اینکه وضعیت مواد مخدر در آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن نگران کننده است اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۰ درصد از زندانیان استان معتادان به مواد مخدر هستند که یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه است.
وی ادامه داد: براساس آمار ۷۶ درصد از کشفیات موادمخدر دنیا مربوط به ایران است ولی متاسفانه نهادهای بین المللی با وجود شعار مبارزه با مواد مخدر تاکنون نه تنها ازایران حمایت نکرده اند بلکه باتحریم های بی رحمانه جلوی مبارزات ایران را نیز گرفته اند.
مصطفوی ادامه داد: حمایت از سازمان های مردم نهاد، آموزش در مدارس و کارهای فرهنگی می تواند از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.