به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: امروز تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و تغییر سن، جنسیت، شغل و تحصیلات مصرف کنندگان سبب شده تا اعتیاد تمام اقشار جامعه را تهدید کرده و به عنوان یک دغدغه اساسی برای فرد، خانواده و جامعه محسوب شود.
وی با بیان اینکه اعتیاد، علت 55 درصد طلاق ها در استان است، خاطرنشان کرد: این موضوع، قابل تامل بوده و نباید با مقوله مبارزه با اعتیاد به صورت اداری برخورد شود چرا که برخورد اداری، نتیجه ای ندارد.
مرادی نافچی تصریح کرد: باید اقدامات عمیق و متعهدانه در این حوزه انجام داده و دغدغه مندانه وارد شویم تا جوانان از آینده خود، آگاهی یافته و به آن توجه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: البته تکرار بیش از اندازه برخی موضوعات نیز حساسیت جامعه را پایین می آورد.
وی اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جایگاه سیاستگذاری، برنامه ریزی راهبردی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مشارکتی کردن مبارزه با مواد مخدر را دارد.
این مسئول با اشاره به برخی مناطق آلوده استان به مواد مخدر، گفت: فرمانداران این شهرستان ها برنامه عملیاتی مقابله، درمان، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری را با تعریف نقش دستگاه های اجرایی، تنظیم و به شورا ارائه دهند تا ماموریت لازم برای اقدامات مقابله ای تعیین شود.
مرادی نافچی تصریح کرد: اگر اقدام عملیاتی و پیشگیرانه انجام نشود، شعاع خانواده های درگیر این آسیب افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: از فرمانداران و دستگاه های متولی، انتظار می رود نظارت لازم برای پیشگیری از کشت خشخاش در استان را داشته باشند.
مرادی نافچی افزود: اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان، نظارت های مستمر و سرزده از مراکز ترک اعتیاد و درمان سرپایی معتادان را داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین در مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز مربوطه، تمام اقدامات درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری و نظارتی در دستور کار قرار داشته باشد.
مرادی نافچی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در ابتدای تیر، گفت: این هفته باید هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باشد لذا باید مکانیزم لازم تعریف شده و کمیته ها برنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی را بومی سازی کنند.
وی تاکید کرد: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، هیات های مذهبی و سایر تشکل های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.
9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.