سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تدوین برنامه جامع عملیاتی خبر داد و گفت: این برنامه جامع عملیاتی کاهش تصادفات در قالب برنامه های عملیاتی یک، دو و پنج ساله در استان تهیه می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، پیمان آرامون در کمیسیون ایمنی راهها و کاهش تصادفات استان اظهار کرد: برنامه جامع عملیاتی تاکنون وجود نداشته و دستگاهها، سازمانها و نهادهای مرتبط بصورت جزیره ای در این خصوص اقداماتی را انجام داده اند.
وی افزود: در قالب این برنامه جامع باید برنامه های عملیاتی و اجرایی با شرح وظایف دقیق مشخص و تعیین شود.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش اعتباراتی در اختیار دهیاریها و شهرداریها وجود دارد که میتوان برای کاهش تصادفات جاده ای تدابیری اندیشید و برنامه هایی برای افزایش آگاهی عمومی طراحی و پیاده کرد. 
آرامون با بیان اینکه در خصوص فرهنگسازی برای کاهش تصادفات اقدامات خاصی صورت نگرفته، اضافه کرد: در این خصوص نباید تنها به یکبار مصاحبه و ارائه گزارش اکتفا کرد، فرهنگسازی نیاز به تکرار و تمرین دارد تا در نهاد مردم نهادینه شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید به معماری راه بیش از پیش توجه شود، اظهار کرد: سه راهی دارلک یکی از دغدغه های ما بود که با تدابیر و دستور مقام عالی استان اعتباری برای ساماندهی آن در نظر گرفته شد، در خصوص سایر موارد نیز باید اقدامات لازم انجام شود .
آرامون با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای گفت: برخورد جدی با متخلفان، فعال شدن بیش از پیش شورای ترافیک در شهرستان ها، ممنوع بودن فروش جمع آوری محصولات باغی در حریم راهها ،رصد ماهیانه تصادفات و تلفات جاده ای و ارائه گزارش در این خصوص و تعریض برخی راههای جاده ای از مواردی است که در راستای کاهش تصادفات باید انجام و بیش از پیش رعایت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.