فرماندار سلماس گفت: مهمترین دستگاه فرهنگ ساز کشور آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در جلسه شورای آموزش و پرورش سلماس با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در تقویت بنیه فرهنگی خاطر نشان کرد: مهمترین دستگاه فرهنگ ساز کشور آموزش و پرورش است چراکه فرزندان این سرزمین از کودکی تا بزرگسالی در اختیار این دستگاه آموزشی و پرورشی هستند و میتوان با اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی، نسل آینده کشور را با فرهنگ به بار آورد.

وی افزود: ماموریت ویژه آموزش و پرورش بعنوان تنها و بزرگترین نهاد حکومتی متولی تعلیم و تربیت عمومی و رسمی کشور از یک پایه اجباری اختیاری بنام پیش دبستانی تا پایه دوازدهم ، این است که ما بتوانیم با استفاده از یک سری شایستگی های پایه برمبنای استفاده از توانمندی کلیه نهادها و دستگاه ها مخصوصاً خانواده ها، عزیزانی که بعنوان دانش آموز یاد می کنیم به مراتبی در تمامی ابعادی از حیات طیبه و نهاد فردی، اجتماعی و اجتماعی، جهانی و ملی برسانیم.

اصغری با اشاره به اهمیت وجود یک آموزش و پرورش توانمند و پویا در رسیدن به توسعه پایدار در هرکشوری گفت: موفقیت تمام برنامه های ملی در سطح جامعه نیازمند کمک و همکاری آموزش و پرورش می باشد و خود همین امر بر حل و فصل مشکلات پیش روی این سازمان بزرگ اجتماعی دلالت دارد.

فرماندار سلماس با اشاره به اهمیت برگزاری کنکور، اظهار کرد: کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی مرتبط  در هر چه بهتر برگزار نمودن کنکور باید آموزش و پرورش شهرستان را یاری دهند .

وی گفت: اعضای انجمن اولیاء مدارس روستایی و دهیاران با هم‌اندیشی و همکاری مؤثر و بررسی مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش می‌توانند در ارتقای وضعیت آموزشی و امنیت ساختمان مدارس گام بردارند .

فرماندار سلماس همچنین خواستار برنامه‌ریزی دهیاران و انجمن اولیاء برای امنیت فضای آموزشی روستاها ، هم‌افزایی با مدیران مدارس روستایی و برنامه‌ریزی برای اجرای بهتر طرح‌های متعدد پرورشی و آموزشی شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.