رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۰ تا ۹۴ نرخ اعتیاد در استان ۳.۳۹ بوده که با اقدامات پیشگیرانه به ۲.۵ کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، شمسعلی حقوردیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: وظیفه پلیس اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی و نیز پاکسازی حوالی مراکز آموزشگاهی و دانشگاهی بوده و در این زمینه از ابتدای امسال طرح‌های بسیاری را اجرا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای امسال تصریح کرد: در مجموع دو تن و ۱۰۱ کیلو و ۸۰۵ گرم انواع مواد مخدر در این بازه زمانی کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: از این مقدار یک تن و ۱۷۹ کیلو و ۲۶۳ گرم پیشساز و ۶۰۹ کیلو و ۹۵۱ گرم نیز تریاک، کوکائین، شیره و سوخته تریاک بوده است.

وی بیان کرد: این آمار نشان دهنده افزایش ۸۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سطح آذربایجان‌غربی بوده است.

حقوردیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال چهار هزار و ۱۷۱ نفر در بحث مواد مخدر دستگیر شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۳۴۶ نفر معتاد شناسایی و برای درمان، تحویل مراکز درمانی شده و هم‌اکنون هزار نفر در سطح استان تحت درمان هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال ۷۰۵ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر و ۱۲۰ نفر قاچاقچی دستگیر شده و ۲۰ باند مواد مخدر نیز منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه فضای مجازی، فضای امن برای خرید و فروش و تبلیغات مواد مخدر تبدیل شده است، اظهار کرد: امسال در سطح کشور دو هزار و ۲۰۰ کانال مجازی رصد شد که ۷۷ مورد آنها در بحث مواد مخدر فعال بودند و در این رابطه سه کانال مجازی در آذربایجان‌غربی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه براساس شیوع‌شناسی از سال ۹۰ تا ۹۴ نرخ اعتیاد در استان ۳.۳۹ بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوبی که انجام شده، نرخ اعتیاد به ۲.۵ کاهش یافته است.

حقوردیان در ادامه تصریح کرد: امسال ۱۰۸ هزار و ۵۵۲ عدد انواع قرص روانگردان در استان کشف شده در حالی که در مشابه سال گذشته این تعداد ۷۸ هزار و ۹۴۵ عدد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.