علی تقی زاده افشاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به صورت میانگین سالانه حدود 600 نفر در استان کارت اهدای عضو دریافت می کنند که این رقم در یک سال گذشته بسیار بهتر بود.
وی اضافه کرد: کارت اهدای عضو از سال 1384 در کشور طراحی شده و نقش تسهیل کننده در این خصوص دارد ولی جلب رضایت خانواده در زمان اهدای عضو احتمالی لازم است.
وی با اشاره به راه اندازی انجمن اهدای عضو ایرانیان از سال 1394 بیان کرد: از جمله مهمترین موارد فعالیت این انجمن، فرهنگ سازی برای ترغیب اهدای عضو برای خانواده هایی است که فردی از آنان دچار مرگ مغزی می شود.
مسوول انجمن اهدای عضو ایرانیان در آذربایجان غربی با بیان اینکه سالانه سه هزار نفر در استان دیالیزی می شوند، گفت: این در حالی است که هر سال حدود 100 مورد اهدای عضو کلیه انجام می شود و تناسبی در خصوص کمک به بیماران کلیوی به هیچ وجه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، تقی زاده افشاری نخستین پزشک ارومیه ای است که پیوند کلیه را در آذربایجان غربی انجام داده است.
در حدود سه دهه گذشته حدود سه هزار پیوند کلیه در آذربایجان غربی انجام شده است.
سالانه حدود 2 هزار و 500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو می یابند که تنها یک سوم از این تعداد عضو خود را اهدا می کنند و این در حالی است که روزانه هفت تا 10 نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.