رسول جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 30 هزار و 652 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندرقند رفته بود، بیان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر، تاخیر در کشت این محصول و نیز محدودیت های موجود جهت صرفه جویی آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد کاهش کشت و برداشت چغندرقند در استان هستیم.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار تن چغندرقند در آذربایجان غربی برداشت شد، اضافه کرد: پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به یک میلیون و 650 هزار تن کاهش یابد.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان برداشت این محصول مربوط به شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی به خصوص پیرانشهر است، اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از 700 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه قند پیرانشهر خریداری شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به خسارات احتمالی به این محصول بیان کرد: با توجه به خارج شدن غده های چغندرقند از خاک، این محصول ضایعات چندانی ندارد و فقط در صورت انبار نامناسب در حاشیه مزارع و بارندگی خسارت ایجاد می شود که در صورت خرید منظم و با برنامه توسط کارخانجات و دپوی اصولی آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، چغندرقند یکی از محصولات کشاورزی پرآب است که کشت آن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خسارات بالایی به منابع آبی وارد می کند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.