محمد عباسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مقدار دارو در بازدید کارشناسان واحد نظارت بر درمان از 2 واحد عطاری فروش گیاهان دارویی واقع درمنطقه «اسلام آباد» این شهرستان کشف شد.
وی در خصوص دیگر تخلفات این 2 واحد عطاری اظهار داشت: این واحد ها علاوه بر ارایه داروی تاریخ مصرف گذشته در امور پزشکی مانند کنترل فشار خون، قند خون و فروش داروهای بدون اصالت و شماره بهره بردای و تبلیغات غیرمجاز نیز مداخله می کردند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان بیان کرد: بازرسی از اماکن عرضه خدمات بهداشتی به طور مستمر توسط کارشناسان حوزه نظارت بر درمان شهرستان به صورت مستمر ادامه دارد و کارشناسان این مرکز با هرگونه تخلف برخورد جدی خواهند داشت.
عباسی ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف و عرصه داروهای غیرمجاز به ویژه در عطاری ها تیم بازرسی این شهرستان از طریق مراجع قضایی نسبت به معرفی و پیگیری مراحل پلمب واحدهای متخلف اقدام خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هر گونه فعالیت درمانی باید با نظارت پزشکان و شبکه بهداشت انجام شود گفت: عطاری ها مجاز به توزیع داروهای گیاهی و شیمیایی نیستند و هرگونه تبلیغات درمانی در عطاری ها تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.
عباسی اظهار داشت: عطاری ها فقط مجاز به فروش گیاهان دارویی به صورت خشک شده و بدون ادعای درمانی هستند و فروش هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی در عطاری ها غیر قانونی است.
به گزارش ایرنا، استفاده از داروهای گیاهی فقط با تجویز پزشک توصیه می شود و صرف گیاهی بودن به معنی بدون ضرر بودن آن نیست و امکان تداخل با سایر داروهای شیمیایی و حتی مواد غذایی نیز وجود دارد.
در بوکان هم اکنون 38 عطاری پروانه دار مشغول فعالیت است.
7510/6185/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.