به گزارش ایرنا «محمد عباسی» روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی تالاسمی که با حضور بیماران تالاسمی و خانواده های آنان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، افزود: هم اکنون 70 نفر بیمار مینور و بتا تالاسمی ماژور در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 47 زوج مینور و 23 مورد بیمار بتاتالاسمی ماژور هستند.
وی اظهار داشت: سه نفر از بیماران تالاسمی نیز از اهالی شهرستان سقز هستند که به جهت سهولت تردد و نزدیکی به این شهرستان خدمات لازم را دریافت می کنند.
«عباسی» با اشاره به اینکه در حوزه سلامت طی یک دهه اخیر برای پیشگیری و انجام آزمایش های قبل از تولد نوزادان تالاسمی ماژور اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر تمام زوج های مینور تالاسمی این شهرستان آزمایش های تشخیصی قبل از حاملگی و زمان حاملگی را برای پیشگیری از تولد نوزاد بیمار تالاسمی ماژور انجام می دهند.
وی اضافه کرد: بیماران تالاسمی این شهرستان تمامی خدمات دریافت و تزریق خون را از بخش بیماری های خاص بیمارستان شهید قلی پور دریافت می کنند.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان بوکان اضافه کرد: در محل تزریق خون کودکان تالاسمی بیمارستان شهید قلی پور نیز برای این بیماران امکانات بسیار خوبی مهیاست.
به گزارش ایرنا در این مراسم از زحمت های پرستاران درمانگاه عمومی بیمارستان شهید قلی پور بوکان به دلیل ارایه خدمات خوب به بیماران تالاسمی این شهرستان نیز تجلیل شد.
هشتم ماه «می» مصادف با ۱۸ اردیبهشت هر سال بنام روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده و هدف از نامگذاری این روز، توجه بیشتر مسوولان و مردم به مشکلات و مسایل بیماران تالاسمی است.
تالاسمی یک نوع بیماری کم خونی ارثی و ژنتیکی است که به دلیل اشکال در ساخت زنجیره های پروتئین هموگلوبین خون به وجود می آید.
فراهم آمدن امکانات درمانی مطابق با استانداردهای جهانی و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و تولد نشدن بیمار جدید تالاسمی در کشور اهداف عمده ای است که همه افراد و سازمان های درگیر در این بیماری به آنها می اندیشند و برای دستیابی به آن تلاش می کنند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.