الهام بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به همت واحد سلامت کودکان گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تجهیز شد و هدف از راه اندازی آن انجام آزمون تشخیصی به منظور شناسایی کودکان مشکل دار از نظر تکامل است.
وی ادامه داد: از سال 1392 برنامه غربالگری تکامل کودکان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از پرسشنامه های 19 گانه انجام می شود و در راستای تشخیص قطعی مواردی که در آزمون غربالگری به عنوان 'تاخیر تکامل' تشخیص داده شده اند لازم است برای کودکان شناسایی شده تست تکاملی تشخیصی انجام شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: آزمون 'بیلی' یکی از آزمونهای معتبر تشخیصی تکامل کودکان است که پس از شناسایی موارد مشکل دار در مرحله غربالگری به منظور تشخیص قطعی امراض به کار گرفته می شود.
بهره مند افزود: مدت زمان انجام آزمایش برای هر کودک 50 تا 90 دقیقه است و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه طی مدت یک سال گذشته که به صورت آزمایشی مشغول انجام این فعالیت بوده اند برای 170 کودک، آزمون بیلی (روند تشخیص تکاملی کودکان) را انجام داده اند.
وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت قدس تربت حیدریه همه روزه صبحها از ساعت هشت تا 12 ظهر با حضور کارشناسان، آماده ارائه خدمت به شهروندان است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر از ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.