غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزادراه بازرگان – مرند در جاده ابریشم و حلقه اتصال کریدورهای بین المللی شرق به غرب احداث و به عنوان دروازه اتصال آسیا به اروپا از آن استفاده می شود.
وی با بیان اینکه نقل و انتقال کالا از شرق به غرب دنیا از این مسیر انجام می شود، ادامه داد: این جاده یک مسیر اقتصادی برای حمل و نقل چینی ها به شمار می رود که برای ارتقای ظرفیت این بزرگراه باید اتصالات و حمل و نقل طبیعی تسهیل شود.
وی افزود: این پروژه با سرمایه گذاری 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی دولت با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.
وی اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو برای توسعه حمل و نقل ترکیبی این آزادراه اقدامات قابل توجهی انجام داده چرا که مرز بازرگان با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه و تحریم ها بسیار مهم و کاربردی است.
سلیمانی اظهار داشت: طول پروژه آزادراه مرند- ماکو 190 کیلومتر است که قطعه سوم این پروژه به طول 70 کیلومتر و در ماکو واقع شده است.
به گزارش ایرنا، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، کلنگ زنی رسمی این آزاد راه بزودی با حضور رییس جمهور انجام می شود.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.