به گزارش ایرنا و به نقل از سایت استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در این پیام عنوان کرد: دوازدهم اردیبهشت فرصتی ارزنده برای تکریم جایگاه معلم و ستایش دانایی و آگاهی است و اکنون بر کسی پوشیده نیست که توسعه پایدار، بیش از هر عاملی به کیفیت نظام آموزشی وابسته است.
در ادامه این پیام آمده است: آثار شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که با گذشت قرن‌ها هنوز موردتوجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد بدون شک برآمده از همت والای تعلیم دهندگانی است که امروز نامشان در اوراق تاریخ می‌درخشد و مسیر سخت اما شیرین توسعه آذربایجان‌غربی نیز امروز چشم به همت تلاشگران گمنام عرصه دانایی دوخته که گنجینه‌ای از معارف و شخصیت‌های علمی و فرهنگی را برای این دیار پرورش داده است.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرده است: هنوز هم یاد و نام محمد باوندپور معلم اخلاق و پهلوانی، معلم شهید رحیم شکری بر تارک نظام آموزشی تربیتی این استان می‌درخشد و موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری، با وجود همه دغدغه‌های معیشتی و امکانات آموزشی در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم، زمینه آموزش و پرورش فرزندان این دیار کهن از ماکو تا تکاب را فراهم می‌آورند.
شهری در ادامه این پیام آورده است: تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید برای بهبود دغدغه‌های بحق معلمین اگر چه تا حدودی توانسته مؤثر باشد اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله بسیار دارد، لذا همه اهتمام خود را بکار گرفته‌ایم؛ در عین حال که شنونده خوبی برای دغدغه‌های معلمین گرامی باشیم، در حد وسع و توان خویش نسبت به رفع آنها نیز اقدام کنیم.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسه انقلاب و شهدای معلم آذربایجان‌غربی اضافه کرده است: امیدواریم در سال «رونق تولید»، معلمان این پیش‌قراولان علم و دانایی، بیش از پیش، فراهم کننده بستر توسعه علمی و تربیتی فرزندان این سرزمین باشند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 37 هزار فرهنگی و 590 هزار دانش آموز است.
استاد شهید آیت الله مطهری اردیبهشت سال 1358 در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود مورد هدف گلوله جنایتکاران قرار گرفت و به شهادت رسید.
12 اردیبهشت سالروز شهادت این شهید گرانقدر به نام روز معلم نامگذاری شده است.
8137/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.