به گزارش ایرنا رضا حسینی روز یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «در مسیر توسعه» که از شبکه استانی آذربایجان غربی پخش شد، افزود: دستگاه های اجرایی بعد از تکمیل طرح توسعه بخش اقتصاد آذربایجان غربی موطف هستند آن را اجرایی و گزارش عملکرد را به طور مرتب ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات «رونق تولید» تجارت فرامرزی است، ادامه داد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن مرز مشترک با چند کشور خارجی ظرفیت بالایی را برای توسعه تجارت فرامرزی دارد.
وی بیان کرد: باید در ابتدا بر روی زیرساخت های تجارت فرامرزی کار شود زیرا در این صورت می توان زمینه های ترانزیت کالا را فراهم کرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال به نام « رونق تولید» گفت: این شعار تکمیل کننده عنوان سال گذشته با مضمون با حمایت از کالای ایرانی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: وقتی بحث رونق تولید مطرح است باید در ابتدا نیازهای بخش اقتصاد شناسایی و بر روی ساختارهایی که می تواند برای رونق تولید موثر باشد، برنامه ریزی شود.
وی اظهار داشت: احیای واحدهای نیمه تمام و شناسایی واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال تولید است، از برنامه های مهم برای عمل به شعار سال بوده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: برای بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی کارگروه رفع موانع تولید هر 2 هفته یکبار برگزار می شود تا تولیدکننده به راحتی درخواست های خود را بیان کند.
«حسینی» در ادامه با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار خارجی نیازمند تعیین نقشه راه در بخش اقتصادی است، گفت: پکیج طرح های سرمایه گذاری را جمع آوری می کنیم تا این اطلاعات در اختیار سرمایه گذار داخلی و خارجی قرار گیرد و زمینه رونق اقتصادی در استان فراهم شود.
وی اعلام کرد: توسعه تجارت فرامرزی و برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رونق بخش اقتصاد از اولویت هاست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو یکی از بی نظیرترین مناطق آزاد کشور است، اضافه کرد: موقعیت جفرافیایی این منطقه و امکانات موجود در آن این ویژگی را فراهم کرده است تا تجارت فرامرزی در این منطقه توسعه یابد.
وی تاکید کرد: این استان ظرفیت تبدیل به هاب نهاده های دامی کشور را داراست و می تواند از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و توسعه استان استفاده کند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بزرگ در آذربایجان غربی زمینه رونق روزافزون استان فراهم می شود.
وی گفت: کشور ما وارد یک جنگ اقتصادی شده است ولی با تکیه به ظرفیت های بالای این کشور می توان این موضوع را مدیریت کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مردم اگر ببینند که مسوولان در تلاش هستند تا مشکلات جامعه را حل و فصل کنند، بدون شک همانند دوران جنگ تحمیلی پشتیبان مسوولان هستند تا این مرحله را نیز پشت سر بگذاریم.
حسینی تاکید کرد: باید با تلاش بسیار عرصه را برای تولید، رقابت و صادرات فراهم کنیم تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور به شمار می رود که صادرات قابل توجهی را به کشورهای همسایه و اروپایی و آسیایی دارد؛ این استان 967 کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.
3072/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.