به گزارش ایرنا برگزاری جلسه هماهنگی میزبانی ارومیه در لیگ ملت های والیبال با حضور سرپرست فدراسیون و استاندار آذربایجان غربی، قهرمانی رزمی کار تکابی در مسابقات جهانی فیلیپین، قهرمانی تنیسور جانباز اشنویه ای در مسابقات بین المللی اردن، حضور 11 والیبالیست ارومیه ای در ترکیب تیم های ملی، برگزاری اردوی تیم ملی ژیمناستیک و دهها رویداد دیگر از جمله وقایع ورزشی استان در فروردین ماه سال 1398 بود..
این رویدادها در رشته های والیبال، رزمی، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک، تنیس روی میز، فوتبال، فوتسال، قایقرانی، هندبال، کشتی، وزنه برداری، پرورش اندام، هاکی، بوکس، ورزش روستایی، تنیس خاکی و امدادرسانی جامعه ورزش و جوانان استان به سیل زدگان به وقوع پیوست.

**والیبال
«افشین داوری» سرپرست فدراسیون والیبال برای شرکت در جلسه هماهنگی میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت های والیبال که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، به شهر ارومیه سفر کرد.
استاندار آذربایجان غربی در جلسه ای با حضور سرپرست فدراسیون جمهوری اسلامی از بازیکنان، سرپرستان و مربیان تیم والیبال نوجوانان شهرداری ارومیه که موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال گذشته شده بودند، تجلیل کرد.
«امیرمحمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور، امیرحسین توخته و مهدی جعفروند» پنج ورزشکار به همراه «وحید صادقی و امین علی اکبری» به عنوان مربی و آنالیزور ارومیه ای به نخستین مرحله اردوی تیم ملی جوانان در سال جدید دعوت شدند.
«آکو کریمی» داور ملی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، دیدار نهایی لیگ برتر والیبال باشگاه های اسلوونی را قضاوت کرد.
پنج بازیکن ارومیه ای شامل امیرحسین توخته، بردیا سعادت، سهیل مسعود، علی اصغر نبی زاده و امیرحسین همتی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند.
«معصومه اسماعیلی» ورزشکار ارومیه ای به مرحله سوم اردوی تدارکاتی تیم ملی بانوان کشور فراخوانده شد.
پنج بازیکن و یک مربی ارومیه ای به همراه تیم ملی نوجوانان کشور برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی عازم کشور ایتالیا شدند.
«سعید معروف و مرتضی شریفی» 2 لژیونر ارومیه ای به همراه سه بازیکن شاغل در لیگ‌های اروپایی به تمرین های تیم ملی والیبال ملحق شدند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان بر گسترش مناسبات فرهنگی و ورزشی و حوزه جوانان بین این جمهوری و استان آذربایجان غربی تاکید کرد.

** رزمی و بوکس
طی فروردین سال جاری و با حکم رییس فدراسیون کاراته، «جواد سلیمی» به عنوان رییس کمیته داوران و مشاور امور بین الملل فدراسیون منصوب شد.
«ساعد اسدی» ورزشکار ملی پوش اهل تکاب مدال طلای مسابقات جهانی رشته رزمی «آرنیس» در کشور فیلیپین را کسب کرد.
«حسین دانشور» ورزشکار نقده ای به همراه تیم ملی بزرگسالان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی 2019 آسیا به کشور تایلند اعزام شد.

** جانبازان و معلولان
«حسن جانفشان» پینگ پنگ باز جانباز اهل اشنویه در مسابقات آزاد قهرمانی معلولان جهان در اردن در 2 بخش انفرادی و دو نفری به مدال طلا دست یافت.
«سیامند رحمان» قهرمان وزنه برداری معلولان جهان و پارالمپیک از ناحیه «لوزه» تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با نظر پزشک معالج، مرخص شد.

** ژیمناستیک
«رحیم ملا علی زاده» ژیمناست کار اهل اشنویه که بر اثر سانحه ای دچار عارضه نخاعی شده بود، جان خود را از دست داد.
سومین مرحله اردوی تیم ملی «ژیمناستیک برای همه» به میزبانی ارومیه برگزار شد و هشت ورزشکار به نام های مهدی قهرمانی، مجید قلی زاده، مهدی نوری، یاسین بشیری، سینوبل سرگیس، محمدحسین زینی، امیرعباس فولادی و علی فیروزی از تیم عطریات افشار ارومیه با مربیگری ابراهیم کریمی در آن حضور داشتند.
هفت ایروبیک کار به نام های امیرحسین صمدی، علی حسین آذر، عرفان راستگو، علی خلیلی، جواد پاشایی، هادی زوار، علی امیر شهبازی و محمد خلیلی به عنوان مربی از ارومیه برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک جوانان و بزرگسالان کشور دعوت شدند؛ تیم ملی ایروبیک از هم اکنون خود را برای حضور در رقابت های آسیایی 2019 فیلیپین در مهر ماه امسال آماده می کند.

** تنیس روی میز
«الینا رحیمی و پریا خضر» 2 دختر پینگ پنگ باز نوجوان اهل مهاباد به رقابت های انتخابی تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز بانوان کشور دعوت شدند و رحیمی موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان دختر کشور شد.
«محسن رضا قلی زاده» تنیسور نوجوان ارومیه ای به رقابت های انتخابی تیم ملی کشور دعوت شد.

**هندبال
اردوی آمادگی تیم منتخب ساحلی شمال غرب کشور جهت حضور در جام بین المللی نکوداشت اصفهان در ارومیه برگزار شد، در این اردو 12 هندبالیست استان حضور داشتند.

** هاکی
«رضا نوروز زاده، محمد اثنی عشری، وحید صمدی، پیام لشگری و فرهاد عباس زاد» پنج هاکی باز اهل شهرستان نقده به نخستین مرحله اردوی تیم ملی داخل سالن دعوت شدند.

** فوتبال و فوتسال
«بلال اسماعیلی و سالار آقاپور» 2 فوتسالیست جوان و ملی پوش ارومیه ای که به سیزدهمین مرحله اردوی تیم ملی زیر 20 سال دعوت شده بودند در دیداری تدارکاتی موفق به ثمر رساندن 2 گل مقابل تیم ملی روسیه شدند.
«فرشاد احمدزاده» فوتبالیست ارومیه ای برای پیوستن به تیم تراکتورسازی تبریز در فصل آینده با مسوولان این باشگاه به توافق اولیه رسید ولی عضویت قطعی وی هنوز مشخص نیست.
«محمد رستمی زاده، فردین رابط و میلاد رضایی» سه فوتبالیست جوان از شهرستان های ارومیه، بوکان و پیرانشهر به اردوی تیم ملی جوانان کشور دعوت شدند.
تیم فوتبال 90 ارومیه در فاصله یک هفته تا پایان رقابت های لیگ دسته یک کشور /جام آزادگان/ با پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان و قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول، سهمیه خود را برای فصل آینده حفظ کرد.
«محمدرضا آزادی» فوتبالیست جوان نقده ای در ترکیب تیم ملی زیر 23 سال ایران جهت شرکت در رقابت های مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو حضور دارد.

** تنیس خاکی
با حضور مدیر فنی تیم های ملی، اردوی پیشرفته آموزشی تنیس در رده های سنی نونهالان و نوجوانان با حضور تنیسورهایی از شهرستان های ارومیه و مراغه در آکادمی تخصصی شهید باکری ارومیه برگزار شد.

** کشتی و وزنه برداری
یک مربی نقده ای در اقدامی غیر ورزشی با استفاده از سکه اقدام به شکستن گوش های 6 کشتی گیر نوجوان کرد و این عمل با جدیت از سوی هیات استان و فدراسیون پیگیری شد و حکم محرومیت مادام العمر در انتظار این مربی خاطی است.
«مهدی مصطفی زاده» ورزشکار نونهال ارومیه ای به اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد کشور دعوت شد.
«علی میری» وزنه بردار ملی پوش ارومیه ای به همراه تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم کشور چین شد.

** پرورش اندام
مسابقات پاورلیفتینگ، پرس سینه و ددلیفت قهرمانی غرب کشور با حضور ورزشکارانی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه در چهار رده سنی به میزبانی نقده برگزار شد.

** ورزش روستایی
«یوسف مهرجویان» ورزشکار مهابادی جهت حضور در مسابقات جهانی به تیم ملی «دامه» دعوت شد؛ «دامه» یک نوع بازی بومی محلی شبیه شطرنج با 32 مهره است که حریفان با پیش بینی حرکت مهره های طرف مقابل و حذف آنها بازی را پیش می برند.

** قایقرانی
«فرهاد و فرزاد قلی زاده، عاقل حبیبیان و میلاد الله وردیان» چهار قایقران بزرگسال دعوت شده از نقده برای شرکت در اردوی تیم ملی در رشته روئینگ هستند؛ تیم ملی خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک 2020 ژاپن آماده می کند.

به گزارش ایرنا ورزش آذربایجان غربی با وجود کمبودها و نقص ها روند رو به رشدی را تجربه می کند و ایجاد نشاط اجتماعی و توجه به جوانان از رویکردهای اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری به شمار می رود.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.