به گزارش ایرنا ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این فیلم ها در 51 سالن ثابت و توسط 236 اکیپ سیار برای دانش آموزان و اولیای آنان به نمایش درآمد، افزود: امسال بازدید از فیلم های جشنواره رشد در استان نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه آمار تقریبی حضور دانش آموزان در اکران این فیلم ها روزانه پنج هزار نفر بود، گفت: 150 نفر عوامل اجرایی در اجرای این جشنواره در استان مشارکت کردند و با تدابیر به عمل آمده امسال 11 سالن ثابت و 36 اکیپ سیار جدید نیز به تعداد اکیپ ها و سالن های اکران فیلم افزوده شد.
وی بیان کرد: 17 تیم سیار با همراهی راهبران آموزشی و سرگروه های درسی متوسطه در مدارس روستایی و حاشیه ای شهر به اکران فیلم های این جشنواره اقدام کردند.
محمدی در این آیین با بیان اینکه در کنار رسانه های آموزشی، رسانه دیداری تاثیرگذاری مهمی دارد، اظهار داشت: با توجه به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید فضا را برای برنامه های تربیتی و شعار تربیتی این فیلم ها آماده کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: هدف از اکران فیلم های جشنواره رشد انتقال مفاهیم آموزشی در قالب فیلم به مخاطبان است زیرا اگر دو نهاد خانواده و نهاد آموزش و پرورش با هم پیوند داشته باشند، پیشرفت حاصل خواهد شد و رسانه تسهیلگر این مسیر است.
وی ادامه داد: فیلم های جشنواره رشد با استناد به فرهنگ ایرانی اسلامی پیام های مثبتِ ترسیم آینده نگری، ترغیب به فعالیت های تیمی و همیاری را به دانش آموزان انتقال می دهد.
به گزارش ایرنا امسال نیز همچون سنوات گذشته از 31 فروردین تا چهار اردیبهشت به مدت پنج روز در تمامی مناطق 24 گانه آموزشی استان، 47 فیلم بلند و کوتاه در قالب فیلم های داستانی، مستند، کارتون و انیمیشن در 51 سالن ثابت و توسط 236 اکیپ سیار به نمایش در آمد.
دانش آموزان، معلمان و اولیا تماشاگران این فیلم های آموزشی و تربیتی بودند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.