یونس معزز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار و 250 خانوار در مناطق روستایی و عشایری از مزیت های بازنشستگی و کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.
وی اعلام کرد: هر فرد می تواند با پرداخت مبالغی ما بین 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج میلیون و 400 هزار ریال خود را بیمه کند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های جدید تا پایان سال 18 هزار خانواده دیگر نیز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اظهار داشت: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.
معزز گفت: بازنشستگی، از کار افتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه های اجتماعی دیگر از مزایای این بیمه به شمار می رود.
وی با اشاره به میزان فعالیت این صندوق در آذربایجان غربی افزود: این استان رتبه چهارم کشوری را در بخش تعداد بیمه شدگان و رتبه نخست کشوری را از نظر تعداد صندوق کسب کرده است.
به گزارش ایرنا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت ‌های اجتماعی قرار گیرند.
این صندوق یکی از صندوق‌ های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری ها، بهورزان خانه های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری ها، بخشداری ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به روستاییان و عشایر انجام می گیرد.
علاوه بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان شرکت های نظام دامپزشکی نیز می توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.
تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای 18 سال سن دارند، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزایایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.