سیامک صدقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه اجرای این طرح ها 12 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: طرح های آبخیزداری اجرا شده شامل عملیات سازه بتنی، خشکه چینی، تراس بندی، گابیون بندی و کپه کاری است که توسط اداره منابع طبیعی در راستای حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک توسط سیلاب در سرشاخه های رودخانه های سیمینه و زرینه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علاوه بر طرح های عمرانی، عملیات بیولوژیکی شامل 400 هکتار بذرپاشی، 53 هکتار نهال کاری، 238 هکتار کپه کاری، 800 هکتار قرق صورت گرفته است، اضافه کرد: در مجموع هشت هزار و 13 هکتار سال گذشته در تمام حوزه آبخیز قروچای شامل پنج روستای گرگه، آغوطمان، قره قاچ، قروچای سفلی و علیا عملیات بیولوژیکی اجرا شده است.
وی در خصوص آب بند روستای «آغجیوان» واقع در بخش سیمینه بوکان افزود: پس از پر شدن این آب بند در بارش های چند هفته گذشته و ترک برداشتن تاج سد اقدامات لازم برای ایمن سازی موقت آن انجام شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بوکان گفت: به تمامی کشاورزان و دامداران هشدار داده می شود که در هنگام بارش های شدید در حریم و بستر آبریزها و مسیل ها رفت و آمد نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، در شهرستان بوکان که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است؛ 132 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 30 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه 3 با پوشش ضعیف است.
آذربایجان غربی افزون بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از 101 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.