به گزارش ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی میاندوآب روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح به منظور جلوگیری از رسوب گذاری، فرسایش خاک، کمک به پایداری اکوسیستم و جلوگیری از سیلاب های روان از کوهپایه ها به سمت پایین احداث شده است.
ابراهیم حسین زاده افزود: این طرح در سطح پنج هزار و 460 هکتار در حوزه آبخیز زرینه رود و زیر حوزه زارنجی شامل روستاهای مسجد، قطور، ینگجه، چاخراحمد و زارنجی در بخش باروق این شهرستان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه میلیارد و 510 میلیون ریال هزینه شده است، اضافه کرد: در این طرح یکهزار مترمعکب سازه ملاتی، 412 مترمکعب سازه گابیونی و 200 مترمکعب خشکه چینی اجرا شده است.
حسین زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه این طرح در زیر حوزه زارنجی خبر داد و گفت: این طرح شامل 500 مترمکعب عملیات سنگی گابیونی، یکهزار مترمکعب سنگ ملاتی، 700 متر مکعب خشکه چینی و سه کیلومتر راه دسترسی است.
وی افزود: همچنین عملیات بیولوژیکی شامل 75 هکتار پیتینگ، 500 هکتار بذرپاشی، 40 هکتار علوفه کاری، 110 هکتار کپه کاری نیز در این شهرستان در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندوآب بیش از 160 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و همچنین 30 هکتار جنگل دست کاشت، شهید قاسمی علیار کندی و حدود 100 هکتار جنگل پراکنده در مناطق قره ملک، ملحملو و ساینجق وجود دارد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.