به گزارش ایرنا، حسن عبدالهی اصل روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار داشت: خدمات دولت در حوزه سلامت این شهرستان بسیار چشمگیر است و مردم منطقه از برکت های آن بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شوط با یکهزار و218 مترمربع زیربنا، پایگاه سلامت شهری شوط با 275 مترمربع زیربنا و پروژه کلینیک تخصصی این شهر با 760 مترمربع زیربنا تنها بخشی از زیرساخت های احداثی طی سال های اخیر در این شهرستان است.
وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت شهر مرگنلر با هزار مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای مخور با 700 مترمربع زیربنا، مرکز جامع سلامت روستای تازه کند و پایگاه فوریت های پزشکی شهر «یولاگلدی» نیز از دیگر طرح های مهم دولت تدبیر و امید در این شهرستان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در این آیین دکتر رضا قربانی به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شوط معرفی و از خدمات دکتر محمدرضا مینایی تجلیل شد.
شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی و در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو قرار دارد و در به فاصله 257 کیلومتر از مرکز استان واقع شده است.
این شهرستان از طرف شمال به شهرستان های ماکو و پلدشت، از غرب به شهرستان چالدران، از جنوب به چایپاره و از شرق به شهرستان پلدشت محدود شده و با 931 کیلومترمربع مساحت، کوچکترین شهرستان آذربایجان غربی محسوب می شود.
شهرستان شوط مطابق آمار سرشماری سال 1395، دارای 55 هزار و 682 نفر جمعیت است که این تعداد برابر 71/1 درصد کل جمعیت استان را شامل شده و چهاردهمین شهرستان از هفده شهرستان استان از نظر جمعیتی است.
شهرستان شوط طی سال 1386 به مرکزیت شهر شوط از شهرستان ماکو جدا شد و طبق سرشماری سال 1390 این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و قره قویون، چهار دهستان و 2 شهر شوط و مرگنلر و 70 روستاست.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.