به گزارش ایرنا، فریده جعفری روز سه شنبه در نشست با مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: هدف سازمان بیمه سلامت ایجاد راهکارهایی برای افزایش رضایت مندی در میان گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در بیمارستان ها و مراکز سلامت شهری و روستایی می باشد.
وی افزود: از 67 درصد جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان 70 درصد بیمه شدگان روستایی می باشند اما به رغم این تلاش ها با احتساب جمعیت بیمه سلامت استان رتبه بالای بیست و پنجم کشور را داریم یعنی 23 درصد جمعیت آذربایجان غربی بدون هیچ نوع بیمه ای می باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد نیز در این نشست گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت 6 خانه بهداشتی ساخته و 11 خانه بهداشت تعمیر و استاندارد سازی شده است و 6 مرکز سلامت شهری و روستایی نیز استاندارد سازی شده و اخیرا نیز مجوز ساخت 12 مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت صادر شده است.
سامرند مرزنگ همچنین با اشاره به سایر خدمات ارایه شده افزود: انجام سونوگرافی مادران باردار با درج عبارت رایگان در نسخه دارندگان بیمه سلامت روستایی توسط پزشک خانواده در هفته های 18 و 33 بارداری رایگان انجام شده است.
وی همچنین گفت: برای رفاه حال همشهریان و افزایش خدمات درمانی به روستائیان عزیز پیشنهاد مراکز معین روستایی با هدف یکسان سازی مراکز بیتوته روستایی در 2 مرکز سلامت روستایی 'گوگ تپه' و 'قزل قپی' با یک پزشک خانواده، داروخانه و یک بهیار ارائه شده است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.