خشایار صنعتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به ارایه خدمت بی منت به مردم و تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی دارد، میز خدمت در فرمانداری این شهرستان و دستگاه های اجرایی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: میز خدمت باید محلی برای پاسخگویی به مشکلات ارباب رجوع باشد تا از طریق این میز تمامی خدمات مورد نیاز انجام شود.
صنعتی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رییس جمهوری در قالب مصوبه هیات وزیران مبنی بر تشکیل میز خدمت در دستگاه های اجرایی، ارایه خدمت بهتر و تکریم مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: در طول یک سال گذشته میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی این شهرستان مستقر شده است.
وی با تاکید بر اینکه افراد با انگیزه و کارآمد باید پشت میز خدمت قرار گیرند، اظهار داشت: فلسفه میز خدمت این است که ارباب رجوع زمانیکه وارد اداره ای می شود، بدون کمترین پرس و جو و در کوتاه ترین زمان ممکن به کارهایش رسیدگی شود و راهنمایی کافی را دریافت کند.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: راه اندازی میز خدمت را به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ابلاغ کردیم و یک تیم بازرسی نیز به صورت روزانه فعالیت میز خدمت را در این دستگاه ها مورد بررسی و بازرسی قرار می دهد.
وی با بیان اینکه هر هفته روزهای دوشنبه میز خدمت در فرمانداری مهاباد نیز فعال است، افزود: بیش از 70 درصد جلسات میز خدمت با حضور شخص فرماندار این شهرستان تشکیل شد و مابقی نیز کارشناسان از هر واحد و حوزه های معاونت پاسخگوی شهروندان هستند.
صنعتی ادامه داد: در طول یک سال گذشته بیش از 2 هزار نفر به میز خدمت فرمانداری مهاباد مراجعه کرده و میزان رضایت مردمی از این طرح رضایت بخش بوده است.
وی با اشاره به اینکه در برخی از میزهای خدمت دستگاه های اجرایی مسوولی حاضر نیست، یادآور شد: به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید شده است که در زمان های مقرر با هدف تکریم و سرعت بخشیدن به انجام کار ارباب رجوع، در میز خدمت حاضر شوند.
به گزارش ایرنا، ساختار اداری میز خدمت در پی تصویب 'منشور حقوق شهروندی' در تاریخ 28 اسفند 1395 و به دنبال صدور بخشنامه در یکم خرداد 1397 نهاد ریاست جمهوری، راه اندازی شده است.
در این راستا از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی راه اندازی شده است و تا قبل از مهیا شدن زیرساخت های الکترونیکی، میز خدمت به صورت حضوری پاسخگوی مراجعان است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.