به گزارش ایرنا، سعید کتابی روز پنجشنبه حین پاسخگویی به مراجعان و بررسی مشکلات در میز خدمت فرمانداری ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به ارایه خدمت بی منت به مردم و تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی دارد، میز خدمت در دستگاه های اجرایی راه اندازی شد.
وی با تاکید بر اینکه افراد با انگیزه و کارآمد باید پشت میز خدمت قرار گیرند، افزود: میز خدمت باید محلی برای پاسخگویی به مشکلات ارباب رجوع باشد و ارباب رجوع از طریق این میز تمامی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.
کتابی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رئیس جمهوری در قالب مصوبه هیات وزیران مبنی بر تشکیل میز خدمت در دستگاه های اجرایی، ارایه خدمت بهتر و تکریم مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی این شهرستان مستقر شده است.
وی ادامه داد: فلسفه میز خدمت این است که ارباب رجوع زمانیکه وارد اداره ای می شود، بدون کمترین پرس و جو و در کوتاه ترین زمان ممکن به کارهایش رسیدگی شود و راهنمایی ها کافی را دریافت کند.
کتابی با بیان اینکه کارشناسان از واحدهای مختلف هر اداره بویژه دستگاه های خدمات رسان و اجرایی که مراجعان زیادی دارند، در میز خدمت حاضر می شوند، افزود: قرار است این خدمت به 2 صورت دستی و الکترونیکی انجام شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر اظهار داشت: راه اندازی میز خدمت را به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ابلاغ کردیم و یک تیم بازرسی نیز به صورت روزانه فعالیت میز خدمت را در این دستگاه ها مورد بررسی و بازرسی قرار می دهد.
کتابی گفت: برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان هنور در راه اندازی میز خدمت ورود پیدا نکرده اند، که با توجه به بازرسی های انجام شده تذکرهای لازم داده شده است.
وی با بیان اینکه میز خدمت از ابتدای تیرماه در فرمانداری ویژه ملایر مستقر شده است، بیان کرد: کارشناسان از هر واحد فرمانداری و حوزه های معاونت از ابتدای وقت اداری در میز خدمت قرار می گیرند و پاسخگوی مردم هستند.
کتابی یادآور شد: فرماندار ملایر نیز در ساعت های مشخصی در میز خدمت حاضر می شود، در عین حال که به بخشدار مرکزی نیز تاکید کردیم با حضور در میز خدمت در ساعت های مقرر پاسخگوی ارباب رجوع باشد.
وی افزود: به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان نیز تاکید کرده ایم که در زمان های مقرر با هدف تکریم و سرعت بخشیدن به انجام کار ارباب رجوع، در میز خدمت حاضر شوند.
به گزارش ایرنا، ساختار اداری میز خدمت در پی تصویب 'منشور حقوق شهروندی' در تاریخ 28 اسفند 95 و به دنبال صدور بخشنامه در یکم خرداد 97 نهاد ریاست جمهوری، راه اندازی شده است.
در این راستا از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه های اجرایی راه اندازی شده است و تا قبل از مهیا شدن زیرساخت های الکترونیکی، میز خدمت به صورت حضوری پاسخگوی مراجعان است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.