حجت الاسلام نورالله قدرتی سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل بازرسی خراسان شمالی بر نظارت دقیق و جدی از دستگاه های اجرای این استان تاکید کرد و گفت: نظارت وظیفه سنگینی است به سلامت مدیریت جامعه در ابعاد مختلف کمک می کند.
وی بر نگاه فرهنگی و پیشگیرانه نیز تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از فسادهای اداری برنامه های پیشگیرانه تاثیر گذارتر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر تحلیل و تبین نهضت عاشورا تاکید کرد و گفت: نسخه شفابخشی برای حل مشلات جامعه امروز ما خواهد بود.
وی با بیان اینکه کربلا محصول و نتیجه جهل، دنیا طلبی و ترس مردم بوده است افزود: قدرت های باطل از جهل مردم سوء استفاده می کردند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به مدیریت حضرت علی (ع) در دورانی که همراه با جنگ نیز بود اشاره ای کرد و گفت: مدیریت اخلاق مدار، قانون مدار و مدیریتی که کرامت انسانی برای مردم قائل بود، در جنگ صفین حضرت وقتی متوجه می شوند خانواده شهیدی مورد غفلت بوده اند، آب و غذا ندارند، شخص حضرت وارد کار می شود و به آنان آب و غذا می رساند.
قدرتی اظهار کرد: امروز شاهد فرهادیی هستیم، صدای داد آنان شاید به گوش مسئولان نرسد، برای کمک به مردم منتظر زیر مجموعه نباشیم باید خودمان نیز اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه مدیریت هم اکنون با مدیریت دوران حضرت علی (ع) و مدیریت اهل بیت فاصله زیاد دارد افزود: اما وضعیت نسبت به مدیریت های گذشته بسیار تفاوت کرده و در رفع مشکلات مردم و توجه به آنان اقدامات خوبی انجام شده است اما هم اکنون مشکلاتی وجود دارد که باید آنان نیز رفع شوند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مدیریت حاکمیت اسلامی باید متکی به دو ارزش تخصص و تعهد باشند.
قدرتی افزود: هم اکنون در حوزه های سیاسی، استقلال، فرهنگی در کشور رشد داشته ایم اما در بخش هایی از جمله حوزه اقتصادی نقص هایی است که باید مدیران در این راستا بیشتر فعالیت داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری جلسه های اخلاقی و دینی برای مدیران نیز تاکید کرد و گفت: اختلاس ها، تضییع حقوق بیت المال و فساد های اداری ناشی از کمرنگ بودن مسایل اخلاقی و دینی است.
وی بر نظارت اخلاقی در دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه های نظاراتی مسئولیت سنگینی دارند باید به سلامت مدیریت ها در جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند.
وی از مدیریت ریسک ناپذیر در دستگاه ها نیز انتقاد کرد و گفت: سازمان بازرسی باید بن بست ها را باز کند، مدیر دستگاهی بودجه ای را در محلی دیگر هزینه می کند که سازمان به آن سخت گیری دارد، بعضا یک مدیر پروژه عمرانی را برای جذب اعتبار نگه نمی دارد از محل دیگری برای جلوگیری از طولانی شدن روند هزینه می کند، این مدیر اعتباری برای شخص خود تملک نمی کند، اعتبار را در جایی دیگر هزینه کرده است که بعضا باعث کمک به اداره نیز شده است اما بازرسی سخت گیری دارد.
در این آیین از مسعود صفری قدردانی و احمد مهرپرور به عنوان مدیر کل بازرسی خراسان شمالی معرفی شد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.