علیرضا صبوری روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:29 درصد مصرف انرژی برق استان مربوط به بخش کشاورزی است.
نیروگاه شیروان خراسان شمالی توان تولید 954 مگاوات برق را در سال دارد.
وی تصریح کرد: این درحالی است که میزان مصرف برق توسط مشترکان بخش کشاورزی در سطح کشور به طور میانگین 16درصد به ثبت رسیده است.
وی افزود: یکی از علت های بالا بودن میزان مصرف برق در بخش کشاورزی استان، سنتی بودن شیوه های تولید در این بخش است.
صبوری با بیان اینکه میزان مصرف برق در بخش صنعت این استان وضعیت برعکس دارد اظهار کرد: بخش صنعتی استان تنها 17 درصد از برق مصرفی را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور 32 درصد از برق مصرفی به طور میانگین به بخش صنعت اختصاص یافته است و این ارقام نشان می دهد که این استان هنوز رشد مناسب و قابل انتظار در بخش صنعت نداشته است.

* آمادگی برای خدمات به بخش صنعت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار کرد: این شرکت برای ارائه خدمت و توسعه خدمات به بخش صنعت آمادگی دارد و از آن استقبال می کند.
وی تصریح کرد: افزایش واحدهای صنعتی به معنای افزایش بسترهای اشتغال و تولید است و به هر میزان صنعت رونق داشته باشد، مشکلات بیشتری از بیکاری استان حل می شود.
صبوری در بخش دیگر سخنان خود گفت: در این استان 273 هزار مشترک، معادل 85 درصد از مشترکان این شرکت در بخش خانگی هستند که 37 درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: در سطح کشور میزان مصرف بخش خانگی به طور میانگین 34 درصد است.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و خدمات عمومی نیز سه درصد از مصرفی برق استان را به خود اختصاص داده اند که این رقم در سطح کشور به طور میانگین 9 درصد به ثبت رسیده است.
صبوری درباره همراهی مردم با شرکت توزیع نیروی برق طی تابستان امسال گفت: هر ساله با رسیدن فصل گرما از مشترکان درخواست می کنیم تا مصرف خود را مدیریت کنند و خوشبختانه تابستان امسال بدون خاموشی سپری شد.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در تابستان سال های گذشته روند رو به رشد داشته است گفت: میزان مصرف برق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد رشد داشته است.
صبوری با بیان اینکه در این مدت شمار مشترکان این شرکت نیز سه درصد افزایش یافته است اظهار کرد: مردم استان تابستان امسال زمان مصرف خود را به ساعات غیرپیک منتقل کردند و میزان مصرف در ساعات پیک، نگران کننده نبوده است.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 335 هزار مشترک دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.