به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا روز یکشنبه در آیین افتتاح وب کیوسک میز خدمت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، افزود: طبق دستور رییس جمهوری باید میز خدمت الکترونیکی در تمامی دستگاه های دولتی اجرایی شود و کارکرد آن نیز از سوی دستگاه های نظارتی رصد خواهد شد.
وی یاد آور شد: هدف از این اقدام را تسهیل خدمات رسانی به مردم و پاسخگویی به ارباب رجوع و جلوگیری از فساد اداری در استان ها اعلام کرد.
معاون وزیرراه و شهرسازی ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از اران ها، ارتقای سلامت اداری و رعایت حقوق شهروندی را از دیگر هدف گذاری های میز خدمت الکترونیکی در دولت تدبیر و امید برشمرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان نیز گفت: میز خدمات الکترونیکی این اداره کل با هدف انجام به موقع، سریع و آسان امور راه اندازی شده است.
داریوش باقرجوان افزود: قابلیت ها و شاخص های مورد ارزیابی در میز خدمات الکترونیکی دستگاه شامل قابلیت پذیرش درخواست خدمت به صورت الکترونیکی و قابلیت بارگذاری الکترونیکی مدارک مربوط به درخواست خدمت است.
وی، قابلیت های ارایه رسید الکترونیکی و تعیین زمان و صدور پاسخ خدمات، فراهم کردن امکان رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار خدمت توسط ارباب رجوع، ارایه پاسخ خدمت به صورت الکترونیکی به ارباب رجوع و دریافت نظر ارباب رجوع به صورت الکترونیکی را از دیگر مزیت های میز خدمت الکترونیکی اعلام کرد.
سازمان اداری و استخدامی کشور طبق بخشنامه ای در آذرماه سال 96 دستورالعملی به اداره ها و سازمان ها ابلاغ و بر اساس آن دستگاه های اجرایی و استانداری ها را مکلف کرد که برای ارایه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت مندی آنها نسبت به برنامه ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل میز خدمت الکترونیکی و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.
این دستورالعمل که با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری مطرح شده، تمام دستگاه های اجرایی را موظف می کند که نسبت به راه اندازی این میز تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند اقدام کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.