مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در حمایت از ایثارگران و برخورداری آنها از تخفیف ویژه دانشگاه‌ها و مراکز خدماتی براساس برنامه ششم توسعه راهکارهای عملیاتی در پیش گرفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در استانداری اردبیل اظهار کرد: برای ارتقای یک مقطع تحصیلی ایثارگران براساس ماده 87 برنامه ششم توسعه ایرادات و برخی اختلاف‌نظرها به وجود آمده که قرار است دولت با استفساریه‌ای که به مجلس ارائه خواهد کرد در همین ماه با تصویب مجلس این کار به شکل قانونی و بعد از تائید شورای نگهبان به انجام برسد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس کلمه حقوق را به این طرح افزوده بودند و از بابت داشتن بار مالی شورای نگهبان به آن ایراد گرفته که با اصلاحاتی که در نهاد ریاست جمهوری و با همکاری معاونت حقوقی انجام شده امیدواریم ایثارگران از این ارتقای یک مقطع تحصیلی و حقوق و مزایای آن استفاده کنند.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه 30 درصد تخفیف تحصیل در دانشگاه‌ها و استفاده از خدمات مختلف برای ایثارگران در نظر گرفته شده است اما به دلیل آنکه رزمندگان متولی خاص ندارند این قشر نمی‌توانند از مزایای آن استفاده کنند که قرار شده است با سند راهبردی که به زودی ابلاغ خواهد شد این مشکل برطرف شده و رزمندگان نیز بتوانند از این مزایا استفاده کنند.
ولی‌زاده بیان کرد: به دلیل آنکه در حال حاضر برخلاف ایثارگران که بنیاد شهید تولیت آنها را برعهده دارد رزمندگان از تولیت خاص برخوردار نیستند با تعیین تکلیف در این حوزه رزمندگان نیز می‌توانند هم از وام کم بهره و هم تخفیف‌های دانشگاهی و سایر خدمات استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در ماده 48 مقرر شده با اخذ مجوز از دستگاه‌ها و صدور کد استخدامی ایثارگران و خانواده‌های آنها به استخدام دولت دربیایند که در این زمینه مشکلات به وجود آمده با دستور ویژه رئیس جمهور در حال برطرف شدن است.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: ایثارگران همچنین برای بهره‌مندی از سنوات ارفاقی با موافقت دستگاه‌ها می‌توانند از این مزایا استفاده کنند که البته برخی مشکلات نیز در این زمینه وجود داشت که در حال رفع آن هستیم.  
ولی‌زاده ضرورت حل مشکلات بیمه تکمیلی و حالت اشتغال جانبازان را در کنار بهره‌مندی جانبازان زیر 20 درصد از مزایای ویژه یادآور شد و افزود: بنیاد شهید در این زمینه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی را انجام خواهد داد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا با حل مشکلات ایثارگران قدردان همت و تلاش سلحشورانی باشد که در هشت سال دفاع مقدس از جان و دل مایه گذاشتند و امروز باید آرمان ایثارگران در تداوم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.